onsdag 14 mars 2012

Ett Födelsedagsbadrum blir till...



Idag är det min födelsedag. Hurra för mej själv på min och pi:s dag (14/3, ni vet).
Jag är kräksjuk och har vart deckad igår. Idag har jag pallat mej upp på benen och ut i gästhuset för att bygga badrum. Jag hade blivit glatt överraskad om jag öppnade dörren å det va klart, men vekligheten är den att jag får göra det själv. Önskar att det bara var att tepetsera om, måla om eller byta nånting nån gång. Men på denna gården e det hela tiden från grunden allt ska göras. Jag tänkte innan jag flyttade hit, att det skulle blir såååå skönt att få ha tråkigt. Ni vet, en dag utan att ha nåt att göra.... Den dagen har fortfarande inte dykt upp.

En vacker dag, ska jag rensa löv i stuprännor och rensa ogräs! En vacker dag! =)


Jag har en plan på hur det ska se ut... Hade jag vetat att vi skulle ha utedass i ½ år, så hade detta redan vart klart. MEN, jag kunde då inte regler kring våtrum. Det har snickarn Mattias som var här lärt mej.

Efter att jag rivit bort väggar och ful isolering, så vart det såhär vackert... =/

Idag ser det ut såhär, alltså precis som inne i vårt badrum blir det puts med färg. Ja, efter en himla massa lager annat trams.


"Vattenklumpen" ska bort, eller kapas ner. Och från den ska vattnet kopplas till allt. VVB:n ska stå här i hörnan.

Under mosaiken ska handfatet stå, och i hörnan blir det en duschkabin.

3 kommentarer:

  1. Men födelsedagsbarnet... du är ju sjuk! Då SKA man ligga i soffan och ta hand om sig själv, inte vara Händige Manny!

    Du är helt fantastisk!

    (Bra ändå att veta var du är... det kanske kommer ett "brev på posten")

    SvaraRadera
  2. Men du är ju bara SÅ duktig! Åh läste om att de inte tänker göra ngt åt Elias värden?Vad händer då? Ush alltså!
    Krya på dig oxå! Ja tjohooo han går våran lille skrutt,helt osant!!

    SvaraRadera