onsdag 14 mars 2012

Vi avbryter...

Elias värden var så pass låga (36) att man valde att avbryta kortisonbehandlingen.
Han åt ändå en väldigt hög dos, men det funkade lika som den andra medicinen. Alltså i början av behandlingen. Hans kropp kan alltså tillverka trombocyter, men inte hålla kvar dem.
Det är det som är problemet.
Nu håller vi på att trappa ner. På onsdag nästa vecka är första dagen utan medicin alls.
Nu finns det inget annat att pröva.
Så, man gör helt enkelt ingenting. Tragiskt!
Jag vet inte vad jag ska ta mej till. Känner mej bara ledsen och maktlös. Så är det iaf, ska försöka vänja mej vid tanken.



2 kommentarer:

  1. Men hur då!? Hur kan svenska sjukvården göra.... ingenting!?
    Han kan inte vara världens första person som har denna sjukdom. Hjälpen MÅSTE finnas någonstanns inom räckhåll!!
    Jag vill jag vill jag vill att han ska bli bra!

    SvaraRadera
  2. Fy för den lede! Hoppas att dom på ITP-konferensen i helgen kan ge ngt svar!

    Hoppet får iaf inte dö! Han kan ju faktiskt ha den akuta sjukdomen.

    SvaraRadera