torsdag 8 mars 2012

Blir ju lite upp och ner...

När man jobbar natt blir det ju lite knas. Man tappar datum, man jobbar ju två datum på samma pass. Sen går man av samma dag man går på, som idag. Gick av imorse å nu ska jag strax åka igen. Torsdag är det...
Sen tar det sitt lilla tag att få rätt på dygnet igen. Så mycket av den lediga tiden går till att planera sömn. Man lixom blir som besatt av sömn!

Vad har hänt här då...? Jo, jag gick av i måndags morse. Tänkte att jag håller mej vaken hela dagen. Började med att städa, och det gjorde faktiskt susen.
Efter det gick (tog bilen) jag över till grannen och fikade. Hon har köpt en ny symaskin, så jag visade henne hur man skulle trä den, spola tråd och dom olika sömmarna.
Sen var det maxi, hämta barn och sen magdans.
Igår höll jag på för fullt med badrummet inne i gästhuset. Det SKA vara klart den 21:a, då mammsen flyttar ner. Ska försöka hinna lägga nytt golv i hallen åxå.
Det kommer bli en del arbeten där inne för att få ner nrj:n.
Det är kul att göra saker av "rester" (allt matreal finns hemma, utom tätskikt och duschkabin och lite krokar).

Idag när jag vaknade Var Li här. Hon hjälper mej att rida hästarna. Känns bra, eftersom jag inte hinner så mycket som jag önskar. Idag red hon Thrust. På söndag ska vi ta en vända tillsammans. Det bästa va att hon hade mockat å fixat käket. Unerbart! Thanks Miss Li! =)

Elias värden hade sjunkit mer än hälften. Man sänker nu dosen väldigt långsamt, så får vi se hur det går. Vi får se om vi fortsätter eller avbryter behandlingen, då han har rätt mycket biverkingar. =(

Nä, nu måste jag kila till jobbet....
Go natt på er!


2 kommentarer:

  1. Aha, jag kan be dig om hjälp med att trä en symaskin - härligt! Då ska jag se till att få hem farmors gamla!

    Förstår att dagarna blir knasiga när du jobbar natt, hoppas du hittar någon rutin som fungerar för er allihop.

    Börjar det inte bli dags att planera in långfrukost igen?
    //Annica

    SvaraRadera
  2. Skönt att ha hjälp med pållarna och slippa dåligt samvete!
    Här i krokarna hade några damer ett sy-lan! Som med datorer! Sök på hd.se
    Kram!

    SvaraRadera