söndag 11 mars 2012

Skotti hjärta Oreo.


Idag va det världens finaste vårdag. Trodde inte det imorse, för det blåste. Inatt har det blåst rejält. Hur som, så hade vi VARM sol, klarblå himmel, nästan vindstilla och gissa vad? Jag såg årets första motorcykel! =) De är alltid ett vårtecken för mej! Ingen vill åka utan försäkring, och man vill ju inte ställa på om man veta att det kommer snö. Underbart! Även iår, som alla år finns det blommor i rabatten på min födelsedan (på onsdag fyller jag år).

Det vart en långritt på närmare tre timmar idag.
Jag på Skotti, Sandra på Megan och Li på Thrust. Vi hade med oss varm choklad, vispad grädde och Oreo kakor, som jag fått från Buzzador. Jag passade på att Buzza på mina ridkompisar, och gissa vad. Två av tre hästar gillade kakorna! Haha... Skotti vart nästan som en hund. Hade han bara kunnat vacker tass så hade han gjort det! =) Haha... Hoppas han inte får ont i magen nu bara... Thrust däremot tyckte det va en läskig sak och fattade inte alls vad hans två hästkompisar sysslade med.


Fikapaus i solen! Såväl hästar som ryttare mumsar Oreo kakor. =) Skotti va värst!

Megan smakar kaka...

Li och Thrust.

Jag och Skotti.
Jag fick en riktigt härlig pass idag. Första ggn den blir så tydlig. Det va som att rida på en kamel. Haha... Eller, en gunghäst, typ. Tölten e ju underbar! Speciellt om man har ryggsäck! Tänk va coolt med 5 gångarter!

3 kommentarer:

  1. Gud va härligt det ser ut, picknick med hästarna.. vill också! Även om jag inte kan rida hahaha, men fika kan jag ;)

    SvaraRadera
  2. Åh vilken superhärlig dag ni har haft!
    Blev överlycklig i morse när barnen var ute på dagis, när jag skulle lämna. Nu känns det verkligen som att våren är här för att stanna - HURRA!!!

    //Annica

    SvaraRadera
  3. Och jag som red halvblod/fullblod och tyckte att jag ridit i alla gängarterna! Felfelfel!

    SvaraRadera