söndag 26 februari 2012

Vända tillbax...

Att vända tillbax dygnet efter 5 nätter, var lättare sagt än gjort.
Jag har sovit bort hela min lediga helg. Jippi! Vet att det va sol idag och att jag tänkte tanken, ut å rida, men jag måste ha somnat om....
Jag behöver tips på hur jag vänder tillbax dygnet.
Det verkade inte funka med att sova bara lite morgonen jag gick av, för jag kunde bara inte gå upp. Det slutade med att jag låg vaken till halv 5 inatt, vilket resulterade i att jag sov bort hela denna dagen åxå.... Hur gör man? Ska jag strunta i att lägga mej alls när jag går av? Men då blir jag en trafikfara.... Hoppas på tips från er!

Imorn jobbar jag dag. Det är en dag på ett treveckorsshema. Sen är jag ledig tills på lördan. Det känns skönt.

Jag har fått jobb som kontorsråtta, fast på obekväm arbetstid.
Svarar i telefon (jour) och gör pappersjobb.
Det är bara 60%. Tanken är att jag ska köra Hand by MiMA dom andra %:en



3 kommentarer:

  1. Okej I see! Kul att jobba va?
    Om jag hade jobbat natt hade jag nog undvikit att sova på morgonen alternativt sova typ till 10 och sedan ha tusen klockor och tvinga mig upp. Sedan inte somnat i soffan på em. Hatar när man inte kan somna på kvällen, då är det bättre att vara trött på dagen tycker jag!
    Lycka till med jobbet och ha en fin vecka!
    Kramis

    SvaraRadera
  2. Tja
    Har ju jobbat natt ett tag nu och jag brukar sova til typ kl ett när jag går av. Då har jag sovit ca:5tim vilket är alldeles för lite för mig och jag är trött vid typ kl:22 sen iallafall, men jag var ett vrak den första månaden jag jobbade natt, innan jag vande mig.
    Kram Emelie

    SvaraRadera
  3. Jag vet inte när du går av men när jag körde mitt 19-06 så den dagen jag gick av så sov jag till typ 12-13. Men det är svårt första dygnet att vända. ibland var jag vaken hela morgonen/dagen men det var outhärdligt om man bara gick hemma, oftast om jag gjorde så så var det för att vi åkte iväg.. vet att många kollegor, som nattjobbat flera år på raken körde den grejen och gick sen o la sig kl 19-20. gäller att hitta ett eget sätt som passar. Hoppas att du hittar ett eget sätt snart! kram linnea :)

    SvaraRadera