torsdag 23 februari 2012

Underbar helg, nattuggleri och grattis dubbelt upp!



Ojoj... tiden rusar iväg.
Jag jobbar natt hela veckan och är därför lite off. I vanliga fall brukar tre nattpass va rätt lagom. Min start på nya jobbet blev rätt tuff. började med ett 13 timmars pass, och håller på i 5 nätter.
Tur att man e van från Securitas med 12 timmars pass.
Resten av veckan e det bara 9 timmar, så det är rätt ok ändå!

I helgen som var, var jag och Annie i Stockholm, för att gå på Symässan!
En mässa som jag velat på på ett tag. Men det har vart hinder hela tiden!
Vi lyxade till det med hotell, och med allt vad det innebär!
Tack mamma för sponsringen! Jag kände mej som en ny människa, trots att vi bara var borta i lite mer än ett dygn. På söndagen var vi i Barkaby och gick på bla Ikea och outletn. Tänk att jag bara vart där en gång tidigare, trots att jag är från Stockholm!

Kolla utsikten! Bästa Anna hade fixat ett rum på 10:e våningen! Inget man e van vid om man bor i hus.

Annie kollar in sina nya grejer!

Mina tår...

Igår fyllde Adam 10 år! Helt galet ju! Jag har vart mamma i 10 ÅR!!! Fattar inte vart tiden tar vägen! Jag vet, att jag skriver så varje år, men det är ju sjukt!!!
Vi började med att sjunga på morgonen. Han fick gå å lägga sej igen, eftersom han "råkade" komma upp när jag höll på med tårtan.
Sen vart det tårta till barnen till frukost. Själv hade jag ätit två semlor på jobbet på natten, så jag va inte ett dugg sugen.
Han fick några paket, dom andra fick han öppna på kvällen när vi fikade med ytterligare en tårta. I år ville han ha en godistårta. Passar utmärkt till två killar som har godisförbud. Haha.....

Paket på "sängen". Båda killarna sov i soffan denna natten.

Godistårta.... Lite för söt för min smak.

Vi sjunger...


Ja, och idag. Ingen har väl missat att vi fått en ny lite prinsessa. Underbart kul!
Jag har alltid gillat Victoria. Kan bero på att hon och jag var väldigt lika som barn.
Folk brukade vända sig om på gatan och titta. Och i skolan kallade dom mej för Victoria.
Jag tycker det är kul för deras skull att dom äntligen får en liten knodd.
Imorgon får vi veta vad hon ska heta. Vad tror ni? Jag tror på en Alice.
Varför? Jo, för det första, är det ett moderna namn som funkar idag, för det andra finns det redan i släkten. Victoria heter ju det dessutom. Så jag tror på en Alice. Hade det vart en liten gosse, så tror jag det hade blivit en Oskar.

Grattis Vickan och Daniel från mej!!!

1 kommentar:

  1. Har du börjat jobba? Med vad? *Missat*
    Ha en fin helg goding!
    kram

    SvaraRadera