onsdag 1 februari 2012

Ordbok á la Inez


Inez pratar på ganska mycket. Hon är rätt lik mej å kan inte knipa käft. ;)
Bla bla bla bla.... Mina öron!

Det finns mycket hon säger som inte så många förstår, här kommer nåra av dom orden.

Pappen: Papper (får panik av kladd)
Appanani: Nappen
Ejite kommen= Lilla gumman
Piiidi= Färdig
Biba= Blöja (Själv sa jag beba, och killarna sa åxå biba)
Smaka kappi= Smaka kaffe (hon älskar kaffe).
Skotti= Alla hästar i hela värden, även Thrust
Och sist min absoluta favvo!
Tuttan= Susanne. ;) Säjjer man själv Tuttan, svarar hon, nej, inte Tuttan, Tuttan. Hahaha....

Skruttunge!

4 kommentarer:

  1. hahaha lilla godingen!
    Ellen är också allergiskt mot kladd, blir så ledsen om hon får minsta lilla vattendroppe på sig ;)

    SvaraRadera
  2. Som Adam sa: Bamke. om jag då sa Bamke, svarade han nej inte Bamke, BAMKE.

    Ungar är så kul!

    SvaraRadera
  3. Gulligt! Man undrar verkligen över hur vissa kombinationer uppstår! Ulf sa
    t ex när vi var på Öland och han längtade hem: "vill inte vara salbo Silpert" (farbror Hilmer, som vi hyrde stuga av), "vill åka bommelbana till Abrahamsberk". Min
    bror Anders kallade mig för "die".
    Inger

    SvaraRadera
  4. Haha underbart!! Åh såklart du skall skriva i boken!! Men du gör ett inlägg & länka så är du med!!
    Stor kram till dig & din söta familj!!

    SvaraRadera