söndag 29 januari 2012

Återfall och hö..

Som jag skrev för ett tag sedan så slutade Inez med napp.
Hon har fått ett återfall, eller, rättare sagt hennes krokodiltårar har besegrat min och Uffes envishet! Blir nästan lite sur på mej själv faktiskt.
MEN, hon har vart sjuk, å vi har vart sjuka. Så det är ju ganska ok ändå.
Hon får den bara när hon ska sova, och när hon vaknar så kastar hon den till mej och säjjer "botta".

Tidigare idag fick vi ett lass med hö av vår kära granne Stefan.
Så nu e det tungt på loftet igen.
Efter han lämnat traktorn (Elias åkte självklart med) kom han, Lina, Simon och Anton på fika.
Tänk vilken tur vi har som råkar bo på världens bästa gata, med världens bästa grannar!

Fullt lass med höööj. Synd att man inte har nåt luktsinne just nu, för det luktar så gått!

Jag å barnen tar emot, medan Stefan kastar upp.
Kolla in min snygga blandning på dagens, haha...! ;) Odd Molly goes stable blandat med Fristads, haha...


Imorn e det dagispremiär. Det va ett tag sen sist. Nu hoppas vi att vi inte får hem någon kräksjuka! Jag lyckades åxå få bihåleinflamation, trots att jag käkade kåvepenin. Helt ortoligt vilka sega basilusker det vart iår.

Nu ska jag ta in mina älsklingar där ute (hästarna) och natta dem, sen natta mej själv.
Natti natt!

4 kommentarer:

  1. Snacka om att vara snyggt klädd i stallet;)
    Skönt att höra att ni mår bättre o är på fötterna igen;)

    SvaraRadera
  2. Stallbyggnaden är så vacker!
    Nu är det ny vecka och nya möjligheter. Snart är januari över. Hoppas på ett friskt februari för er alla godingar!
    kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh..tycker du, tack! Ja, i sommar ska jag hyra en lift och våga mej på att måla. Den e rätt hög. Sen ska mossan på taket väck åxå. Kram!

      Radera
  3. Ni får nog komma ner till malmö, den där gotlandsluften verkar vara full av baciller ;)

    banden på manhattan tavlan är förresten fast nitade!
    jag skulle förresten behöva be min syguru om lite hjälp... behöver beställa du vet såna där haklappar i vax med ärmar, ja som en hel jäkla dräkt ;)
    ha nu en fin dag, och hoppas hela familjen ärfriska nu!! kram o puss från ett soligt Malmö

    SvaraRadera