söndag 5 februari 2012

Frysta vattenrör och en tröttmössa på axlar.

Imorse vaknade jag av att Adam sa att det inte gick att spola. Att det bara kom lite vatten.
Jag visste ju hur många minusgrader det va när jag gick å la mej, så jag va inte förvånad precis. Övervåningen är ju i princip helt öppen, och där ligger rören. Vi har lagt på isolering, men som sagt, det va hela 27,7 minusgrader i Roma inatt (man säjjer inte Råma, utan Roooma. Kossor råmar. För er som inte vet).Det är den näst kallaste temperaturen som Gotland haft NÅGONSIN, sedan mätningen började.
Som tur var hjälpte det att spola lite i kranarna (det va bara kallvattnet), och vattnet kom igång efter ett tag.

Efterfrukost så hade vi bestämt oss för att ta hästarna å åka pulka bakom. Det va sol, och alla ville me, vilket inte händer varje dag precis.
Men tyvärr vart det inte så, eftersom jag inte fick på broddarna. Min renstapp som man gör rent hålen med va bara putsväck. Jag blev förbannad å släppte ut hästarna igen. Lyckades få på tre broddar på en timme, sen gav jag upp.
Det vart en tur till skogen för att hämta mitt spö som jag tappade där för ett bra tag sen. Då hade jag fullt upp med att hålla reda på två hästar, så jag orkade inta sitta av för att hämta spöt.
Inez fick följa med på promenad. Efter ett tag kom Uffe springandes med en snowracer.

Han ville tydligen bestiga mount Fole.

Inez ville inte åka, hon blev bara sur på pappa som snodde hennes åk.

Undrar vem som har roligast? =)
Inez får ett 2 års utbrott. Vill ha pulkan och kör "ålen".
Påväg hem ville hon INTE ha pulkan, utan pappas axlar. Det är tur att man e flexibel. ;)

Till slut, så somnade hon. Vi va typ 500 m från huset, så det va inte precis en långpromenad.
Haha...kanske därför hon va så sur.

Efter att hon sovit middag blir hon samma gamla vanliga glada Inez igen. Här busar hon med Adam. Fotot är taget av Elias.



3 kommentarer:

  1. Ser härligt ut på bild även om det i verkligheten måste vara OHYGGLIGT kallt! Brrrrr!

    SvaraRadera
  2. Söta inez<3. Ja, våra rör frös också. Golvvärmen klarade sig så det var ju positivt. 5 timmar utan ström i 20 minus var härligt haha:P kram på dig! <3

    SvaraRadera
  3. Fy sjutton för denna kyla!

    Härliga bilder! Hälsa Elias att han är en duktig fotograf!

    SvaraRadera