onsdag 25 januari 2012

Stackars lilla Lillo!

Idag var det lasarettet som stog på schemat. Igen.
Efter alla stick som Elias har fått, har han blivit mer och mer stickrädd.
Första gången va han hur cool som helst. Vem skulle inte bli less, när man blir stucken minst en gång i veckan.

Imorse hade jag förberett med emlaplåster (bedövningssalva).
Men när vi var framme så ville han verkligen inte. Vi va 4 vuxna som försökte på alla sätt och vis.
Mutor, pressenter, belöningar, han fick välja, sen fick han vänta... Till slut hade det gått tre timmar, så man beslutade att ge honom lugnande.
Det gick sisådär, men nålen, eller plaströr, som det ju egentligen är hamnade på det ställe han hade fått välja på morgonen, när jag satte plåstret.
Stackars liten! Såååå ont i mammahjärtat att se sitt barn så rädd och ledsen.
Sen fick han dropp, och somnade.

All spänning måste ha släppt, samt att det lugnande gjorde sitt. Sköterskorna hade blivit varnade av Lena, redan igår att jag åxå var sjuk, så dom hade tagit in en säng åt mej med (en riktig, ingen tältsäng, som dom brukar ha till föräldrar). Så himla sött!
Så vi sov ikapp han å jag. Sen spelade vi lite....
Efteråt fick vi åka hem igen, nu hoppas vi att vi inte behöver åka in imorgon igen, utan kan vänta tills på fredag.

Mina öron btw, mår mycket bättre! Tack gode gud för Penicillin! Det tjuter som bara den i huvudet, och trycket är kvar, men jag har iaf inte mega ont, som jag hade igår.
Uffe ligger numera åxå däckad. Han har fått sin första bihåleinfl. Inte skönt vet jag. Jag får det varje gång jag är förkyld, men iom att jag vet om det så förebygger jag det innan, det är på g.
Imorn ska jag åka å köpa c-vitaminer. Jag hoppas nu bara att Elias slipper huvudvärken from hell och kräkningen.

Vill passa på att tacka alla som ringer och sms:ar och skriver på FB. Det värmer att på alla hjärtan och kramar! Nu blir det sängläge för mamman. Natti natt!

2 kommentarer: