måndag 16 januari 2012

Pulkabus å sjukhus

Inez fick vara hemma idag. Hon sov väldigt dåligt inatt och grät mestadels av natten.
Efter frukosten va hon lika glá som vanligt. Så efter hästutsläpp och stallgöra tog vi en sväng med pulkan. Hon va helt salig å lös av lycka i ögonen. =)
Idag invigde vi värmebaljan till hästarna. Ska bli Sååå skönt att slippa hacka is. Har inte brytt mej tidigare denna vinter, eftersom den art så mild, och jag fått hacka is bara några ggr. Men nu kände jag att jag fått nog. ;) Underbart!

Imorn blir det lasarettet igen. Nytt blodprov och nya tummar. Sist hade Elias värden gått upp med 2. Från 17, till 19. Fortfarande väldigt väldigt lågt, men han hade inga symptom. Nu har han fullt med blåmärken överallt igen och jag tror på en siffra under 10. Hoppas den ligger på över, då brukar han få slippa droppet. Jag hade tänkt att bjuda Inez kompisar på kalas, men man vet ju aldrig när man hamnar på sjukan. Bästa är egentligen att göra det precis efter att han fått dropp.
Ni kan väl hålla era tummar för Elias imorgon.

Nu på kvällen körde ungarna runt i sina pulkor här utanför. =) Det är lite kul med snö, för barnens skull. Men det är precis alldeles så det räcker x-akt just nu. Bara jag slipper skotta, och hålla på. Sen blir jag glad om det kan ligga som det gör just nu, runt 0:an eller över. Blir det bara en endaste liten minusgrad känns det genast mycket värre i min varmblodiga kropp!

Världens finaste Elias!
Adam springer runt med Inez, som tjuter av lycka. =)

Lillfisen. =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar