måndag 16 januari 2012

Ny ridhjälm.

Jag skulle vilja köpa en ny ridhjälm, men kan inte bestämma mej. Det är två stycken jag fastnat för. Den ena (den till vänster) är en Charles Owen. Samma märke som jag har idag och som jag haft sedan jag va typ 14. Den andra är en Back on Track EQ2. Det är den till höger. Den är väldigt säker. Mycket säkrare än vanliga hjälmar, då vanliga hjälmar testas och görs för fall rakt uppifrån. Medan denna även klarar slag från sidan, vilket ju faktiskt är det vanliga vid ett fall. Den är framställd av bla KTH & KI. Den är egentligen given med sin säkerhet och sina smarta funktioner (man kan tex tvätta innerfodret, vilket man inte kan på typ någon annan hjälm), men den kostar 2840:-, medan CH hjälmen kostar lite mindre om man beställer den från England. Även CH är en dyr hjälm, men ack så snygg och skön!


Charles Owen VS Back on Track EQ2 .
Vad tycker ni? Hur hade ni valt? Man kanske ska önska sej i födelsedagspressilent?



5 kommentarer:

  1. Lämnar lite tassavtryck när jag ändå kikar förbi, jag vet ju hur mycket jag själv uppskattar en liten kommentar :) Ha en fortsatt bra kväll!

    --------------------------------------

    ..:: Hela min värld i bilder - min viktresa med 9 tappade kg och 13 kg kvar - tips på att tjäna 600kr/värvad medlem utan krångel och Tävlingar ::..

    SvaraRadera
  2. sv: nej de är för att jag har rätt gamla bilder på bloggen, med ett midjemått på 100 cm så är det väldigt osunt, bukfett är det farligaste som finns. Har uppdaterat inlägget lite :)

    SvaraRadera
  3. Åh gör du?! Vilken ära att ha fina dej som läsare varenda dag hos mig,trots du inte kommenterar!
    Förstår ibland är det mkt med allt verkligen samma här;)

    SvaraRadera
  4. Hmmm oj vad svårt. Det låter som om BoT är väldigt bra med tanke på testet från sidan. Jag rider ju inte så mycket så jag hade inte köpt någon av dem, båda är för dyra. Men om jag red varje dag så hade jag nog köpt BoT. Önska dig ett bidrag om inte annat.
    Jag ska få lite extra pengar nu och dem ska jag fixa min tand för. Den är dåligt fixad innan = lite ful och dessutom risk att det kommer in bakterier i den. Minns inte vad det skulle kosta, 3-5000kr. LAGOM kul att lägga pengar på. Men men.
    kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, usch...! =( Hoppas det blir bra så du slipper tänka mer på den!

      Ja, tror det lutar åt en BoT trots allt. Huvudet är det viktigaste vi har ju. ;)

      Radera