torsdag 8 december 2011

Ett draperi i tvätten


Ja, ända sedan vi flyttade in hit igen så har vi inte haft en toadörr.
Vi har haft ett lakan som fått agera draperi. Det ligger numera i tvätten.
För idag har jag satt upp en dörr, äntligen! Det har vart slut i handeln. Orkar inte åka varje dag för att kolla om det finns någon dörr. Till slut av en ren slump hittade jag en dörr på Blocket. Passar mycket bättre dessutom, eftersom huset inte är nytt.
Det va lite meckigt att få upp den alldeles själv, eftersom jag var tvungen att hålla och borra samtidigt som jag vart anfallen av två kattungar. Men nu sitter den där. Bara lister och handtag kvar! =) Skööönt! Nu kan man stänga dörren! Har tappat suget på att renovera här hemma, så jag har inte gjort ett enda handtag. Men det är väl kanske inte så konstigt med allt som hänt på sistone.


Nästa projekt är att fixa någon form av klädförvaring. Eftersom vi sover i vardagsrummat har vi ingenstans att ha kläderna. Så dom ligger för närvarande i 7 olika plastlådor. Helt omöjligt att hitta något, speciellt eftersom bi inte har någon el i vardagsrummet heller.
På övervåningen finns ju alla byråer, men där ska jag isolera, så det kommer inte gå att öppna där förns det är varmt ute igen.
Och, nej, det går inte att få ner byråerna för trappan.

Nu ska jag hämta ett helt gäng med barn från skola/dagis. Hela 5 st.
Ta hand om varann!

2 kommentarer:

  1. Gud va du är duktig, helt otroligt! Vad kostade dörren på Blocket?

    SvaraRadera
  2. Vad har hänt med el:en?

    SvaraRadera