söndag 4 december 2011

Pippi utan peruk.



Dan har rullat på som vanligt här hemma. Det är full rulle med andra ord.
Jag har skickat iväg ett gäng med olika designer på tyger. Får se vad som händer. Har massor mer i huvudet, men tiden finns bara inte. Jag har massor med måsten som jag måste göra mitt i allt. Måste måste måste isolera på övervåningen. Just nu eldar vi för kråkorna så det skriker om det.
Måste ta in allt virke, så att det inte blir förstört. Sen skulle det va skönt med en toadörr å allt annat småfix som finns kvar att göra i dom "färdiga" delarna. Tyvärr hinner jag inte göra allt. Jag är ju trots allt bara en enda liten människa, och det är bara 24 timmar på ett dygn.

Idag har vi gjort knäck. Det tog hundra år innan det gick att göra en kula. Fik koka det i nästan en timme. Men till slut så.

Inez är inne i en Pippiperiod. Hon sjunger pippisången hela tiden å ska titta på pippi hela tiden. Tycker det är kul att barnen gillar dom gamla hederliga sagorna. När man kollar på barnprogram idag så fattar man ju varför alla barn är studsbollar. Kollar man på dom lite äldre programmen sitter barnen som klistrade. Det är skillnad.

Inez har haft pippiflätor idag. Här behövs ingen peruk precis! Nästan så att dom stog rakt ut. =) Hon gillade dem å kollade flera gånger i spegeln å sa: åhhh... vilken tjej. =) Haha...


Sen fick hon tag i mina glasögon. Tänk om jag åxå va så där söt med glasögon! =)

Om man bortser från julmustmustaschen så ser man att Elias inte ser ut som han brukar. Hans ögon ser väldigt trötta ut, och han ser faktiskt sjuk ut, även om han studsar runt.

Nu blir det tvättstugan igen. Tur att alla tvättkorgar e tomma nu, för nu är tvättmedlet slut.
Kram på er, å ta hand om varann!

4 kommentarer:

  1. Tur att du är frisk i alla fall, peppar, peppar ta i trä!

    Du är faktiskt ännu sötare i glasögon, men iof sig så är jag nog inte opartisk, det är ju du som är min lilla flicka!

    SvaraRadera
  2. Stackars Lillo, han ser verkligen jättesjuk ut! Puss till honom från mormor

    SvaraRadera
  3. Elias ser verkligen vissen ut! Det är tufft att behöva "växa upp" så snabbt som i det här fallet och ta till sig så mycket information & behandlingar på så kort tid. Hälsningar från Inger, Thomas & Susann som beundrar att han grejar det här så himla bra!

    SvaraRadera
  4. Haha, söta Inez!!
    Hoppas Elias kryar på sig, sänder massa kramar <3

    SvaraRadera