måndag 28 november 2011

Vart håller jag hus?


Ja, det kan man undra. Men jag är faktiskt här. Håller på för fullt och sover väldigt få timmar.
Just nu håller jag på att designa tyger som ska bli solfiltar av en konkurrent. Jepp, istället för att konkurrera, ska vi samarbeta. Det blir fabrik å hela baletten.
Bara lite mer jobb och sen e vi klara. Har även en prototyp inne på "test", och vi får se vad som tycks. Även om jag ÄLSKAR att sy, så erkänner jag att det är ganska skönt med vissa beställningar. Vissa mönster är jag så trött på, så jag vill helst inte se på dem mer. Haha....

Här på gården har det inte hänt så värst mycket. Igår kom nytt hö, efter att jag fått kasta de 100 kg hö som va kvar. Det var dammigt å inte alls bra. Nu har jag nytt frächt höj på loftet.

Adventstakarna e på plats, men jag kan ju erkänna att jag inte har det minsta julstämning i kroppen. En buske har börjat blomma och tror minsann att det är vår. Jag har inte satt på barnen vinterytterkläderna ännu. Jag ÄLSKAR detta vädret! Allvarligt! Många tycker jag e knäpp, men fy va skönt det är att slippa skotta och skrapa bilen. Tänk om det bara kunde vara liiiite ljusare, då skulle det vart perfa!
Idag har jag iaf bakat hela 90 saffransbullar. Älskar dom! Brukar göra dem som man gör kanelbuillar, fast jag byter ut kanelen mot vit choklad. Dom blir riktigt saftiga. Gillar inte torra saffransbullar.
"Mamma, e dom klara snart eller"?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar