måndag 10 oktober 2011

4 års väntan...

För snart 4 år sedan började jag packa ner allt inför den största flytten i mitt liv. Flytten från Stockholm till Gotland. Det är lite mer komplicerat att flytta långt. Allt ska få plats i ett lass och man kan inte ha med sej mat eller så. Sen måste man flyttstäda typ när man tömt. Om man inte vill åka tillbax dvs. Hur som så kan jag nästan lova att jag aldrig gör om en sådan flytt. Men kanske kanske att jag flyttar till Frankrike eller något sånt när jag blir lite skrynklig. =)
Hur som helst så var det 4 flyttlådor som jag aldrig ens kunde packa upp, eftersom det inte fick plats i vårt lilla lilla kök. Visst var köket i sig inte så litet, men det fanns ju ingen förvaring öht.
Så igår mitt i natten stog jag som ett litet barn som öppnade paket å undrade vad som gömde sej bakom tidningspappret. Riktigt kul! Många saker har jag verkligen inte saknat, men många har vart väldigt efterlängtade! Nu är allt i sina lådor och hyllor. Dock är allt väldigt skitigt, både efter 4 år på vinden och efter några månader i byggdamm. Men det får diskmaskinen ta hand om sen när det finns el. Just nu är jag så lycklig över mitt fina kök så jag bara vill ställa mej å baka bullar! =)


I helgen har jag fogat. Det vart vitt efter många om och men. Jag har även hunnit måla tak i badrummet, sätta upp luckor och lådor i köket. Samt att jag vart en mamma, med allt vad det innebär. ;)

Såhär ser kaklet ut. Det är 3D. Svårfotat...

Idag har jag och Mattias förvandlat badrummet gult.

Nästan alla luckor och skåp är uppe. Handtag ska på och lite smågrejs...

Många undrar vart man ska få plats att sitta och äta, och svaret på det är matrummet.
Så köket är endast ett arbetskök.

Vad ska jag ha över kylen/frysen? Korgar, lucka? Eller? Kom gärna med förslag.

Ännu har jag tapetsering kvar, och montering av vitrinskåp.

6 kommentarer:

  1. Det blir så snyyyggt! Du är verkligen en riktig arbetshäst!
    Jag tycker att du kan ha kokböcker på kylen!
    kram

    SvaraRadera
  2. Korgar över kyl och frys skulle nog vara fint! Ser mysigt och lantligt ut :)

    Ser verkligen jättefint ut! Du är så duktig!

    Har du byggt in billyhyllan?

    Kram Jessika

    SvaraRadera
  3. Så himla fin, fint! Hoppas på besök snart så ska vi bara sitta i ditt kök :) jag tycker du ska ha en låda med lucka ovanför kylen. Väldigt bra plAts för bröd eller dylikt:) (typ sånt barnen inte får nå :P) eller en vinkyl haha ;) kram kram

    SvaraRadera
  4. Shit! Va duktiga ni är !! Blir ju toppen. Kaklet är riktigt snyggt.
    Jag tycker att ni ska ha ett vinställ över kylen, eller korgar ;)
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Du är sååååå himla duktig o det blir sååå himla fint. Ang ovanför Kyl/frys så håller jag med Titti!
    Puss
    mamma

    SvaraRadera
  6. Jisses så fint ni kommer få!
    Håller på att ni gör ett skåp med luckor över kyl/frys. Det blir mindre dammigt, för sådana otillgängliga utrymmen är pest att hålla rena.
    Kram Ulle

    SvaraRadera