lördag 17 september 2011

Varmvatten är skönt!

Idag har vi vart nere i Hemse och badat. Badhusen på denna ön är nästan pinsamma. Gamla, ofräscha och sunkiga helt enkelt! I Visby finns Solbergabadet, som är sämre än det lilla badhuset som ligget i Tumba (Storvretsbadet). Det finns en bassäng, som dessutom är iskall. Inget för små barn. Så vi åkte neråt, till Hemse. Där finns ett badhus med tre pooler, även om det badhuset inte heller är något att komma med.
En sak som e klar iaf, är guuuu va skönt det va att duscha med varmt vatten med lite tryck i. Vår preliminära lösning funkar visserligen, men oj vad det tar tid att tvätta håret!

Vi hade med oss lunch som vi mumsade i oss på en dagisgård bredvid badet.
En mysig dag helt enkelt.


Inez å pappan intar dagisgården som var väldigt fin. Bord och bänkar var anledningen till att det vart just en dagisgård.

Elias skuttar iväg med Inez hack i häl.

Vänta på mej.... Jag kan inte hoppa sådär.

Gungeliguuung. Adam lyckades hålla sej borta från kameran. Men han var med.

Nu e det snart sovdax. Imorn bitti ska ja till grannen å rasta och mata hundar. Sen tänkte jag putsa väggarne i stallet. Alltså där det är hål och så.
Tjingeliiing....

3 kommentarer:

  1. Gud va fintn väder ni har, här är det HÖST!!!
    jag kan inte i min vildaste fantasi förstå hur ni har klarat/klarar att bo i byggröran, jag och Anders hade slagit ihjäl varandra efter en vecka ;) Imponerande är det!!! puss o kram på dig tjejen

    SvaraRadera
  2. Va driftig du är!! =)
    Ser ut som en mysig dag & kan tänka mig att det var skönt med varmvatten !!
    Kraam

    SvaraRadera
  3. Ja den är bäst den salvan, vi har med Miniderm,hihi!
    Ja detta med sunkiga badhus är inge höjdare!Hoppas ni får ordning hemma snart!

    SvaraRadera