måndag 19 september 2011

Puts puts på väggen där.

Idag så har jag putsat igen alla hål och "fuligheter" på väggarna i stallet.
Det är kul tycker jag! Synd bara att det är så fruktansvärt tungt jobb (om man skulle göra det jämt), för annars skulle jag kunna tänka mej att jobba som "det". Gillar konsistensen och lukten av cement. Haha....

IVT (dom rörmockarna som ska hjälpa oss ut "skiten") var här idag och påbörjade kallvattendragningen i väggen. Jepp, du läste helt rätt. Det blir i väggen eftersom det inte dragits under golvet. Nu är det fota fota fota som gäller. Samt att inte glömma att tala om det OM vi säljer huset. Man kan ju inte sätta upp något på väggarma där (då gör man hål i slangen).
Frysrisk fanns det inte, iaf. Det är bra det. Har funderat lite över det i helgen.

Ni e många gulliga själar som tycker vi är duktiga som kämpar på.
Det glädjer mej att höra, för själv tycker jag bara att ja gnäller. Det är lite som en fotbollsmatch, man behöver det där hejjandet för att orka dom sista minuterna. Så fortsät hejja ni! För ni anar inte hur mycket det betyder.

Idag var igår vart Elias sjuk, så han var hemma idag. Senare vart han pigg och imorn ska han till skolan. Men när Adam kom hem från en kompis, så mådde han dåligt. Nu är det alltså hans tur att pröva utedass med feber. =( Stackars barn! Usch...! Jag känner mej så skyldig till detta! Ibland önskar jag att vi bodde kvar i vår jättefina (och stooora) etagelägenhet. Fast å andra sidan skulle jag inte vilja bo i Sthlm. Tänk om man kunde tatt med sej den å ställt den på tomten.

Imorn blir det boxbygge. Hoppas att killarna (snickarna) kan ta sej hit. Dom hade motorhaveri idag. Usch... läskigt med sånt tycker jag.
OM vi har tur (vågar inte ens tänka tanken). Kanske badrummet är klart i slutet av nästa vecka. Köket tar ju inte så lång tid. Snälla ni, ni kan väl hålla lite tummar å tår för oss. Tycker det är våran tur att glida på räckmacka ett tag nu efter alla motgångar.

Nu tar jag min snoriga näsa å lägger mej!
Natti natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar