fredag 16 september 2011

Tjuvtitt.

Ja, vad ska man säjja!? Rörmockaren (inte han utan dom som gjorde om värmesystemet) kom idag och konstaterade det vi trott. Den andra rörmockaren, har alltså glömt (!?!?) att sätta in kallvatten i badrummet! Vet inte om jag ska skratta eller gråta, för lite komiskt är det ju. Det är som att man skulle glömma att sätta sej i bilen när man ska köra iväg, eller sy utan tråd, baka utan ingredienser. För det är en sån självklar sak så det kan man inte glömma.

Hur som så har vi (aaa... eller vi å vi, jag har mest tittat på) börjat med gjutningen i stallet. INTE kul för bäckenporoblem! Jag får ont av att bara titta på när killarna jobbar. En av anledningan till att jag inte gjort det. Bara i det ena har det gått åt mer en ett TON cement.
Jag tänkte bjuda er på en liten tjuvtitt i stallet. Följ me...


Den gamla boxen är avkapad för att skapa en bredare stallgång. Här blir det alltså spolspilta eller hästdusch, kalla det vad du vill. =)

Niklas geggar på. Han behöver inte gå på gym idag!

Jag blev visst tjuvfotad. =) Hade ingen aning om det förns nu när jag skulle ladda upp bilderna. Bra smyget, vem det nu var! =)


Här är 600 kg betong. Så ni fattar va jag menar va?

Min fina planlösning. =) Man kan inte tro att pappa e arkitekt. Hahah...

Här ser man hur grym jag är på att rita! ;) Hur som så blir boxarna såhär.

I skrivande stund håller killarna på att gjuta just denna rännan. Ska bli min skohylla inne i sadelkammaren. Trappan upp till höet ska givetvis vara kvar. Dock blir det lilla utrymmet bakom trappan en del av sadelkammaren där jag för i övrigt ska ha ett torkskåp till alla blöta täcken. Den hörnan är bara jobbig. Samlas MASSA hö där när man kastar ner.

Här ser ni blivande sadelkammare.

Så här har det sett ut i stallet till och från. Hästarna får inte ha sitt hem ifred, utan det används som både verkstad, förråd, vedbod mm mm. DÄRFÖR har jag ritat upp något i heeeela stallet. Så att ingen kommer in med ved någon mer gång. ;)

Ja... ni ser.

2 kommentarer:

  1. Åh det kommer blir så fint! Är avis på ditt stall. Och, tro det eller ej, på att ni renoverar! Vill bygga ut, bygga veranda och bygga om uthuset... Kraam!

    SvaraRadera
  2. Kommer bli bra;)Klantigt att inte dra fram kallvatten=(

    SvaraRadera