måndag 26 september 2011

Lämnat ön tillsammans.

I helgen har vi för första gången vart på fastlandet hela familjen! Det har aldrig hänt sedan vi flyttade hit. Vi har ju inte haft någon som kunnat se till hästarna.

Vi har vart och lämnat shettisarna hos "Bonde-Johanna". Vilken underbar människa hon är. Supertrevlig å sådär go. =)
Hästarna kunde aldrig någonsin fått det bättre någon annan stans! Här kommer dom till någon som kan rasen, och dom har sällskap av små killar som dom. =)
I dagens inlägg <--- ser man bilder på både Easy & Peps, dom ser lyckliga ut i ögonen. Mina killar. Såklart känns det i hjärtat, men jag har faktiskt inte ens gråtit (!?!?!) ska ni veta!
Eftersom Johanna bor bara 15 min från frugan så vart det givetvis visit hos henne.

Vi har haft en mysig helg och bytlånat guddöttrar med varann.
Vi passade på att göra fynd på kakel till toan och köket. Sen köpte vi även en toalett. Allt gick på mindre än vad en toalett kostar här på Gotland. Trist att det är så dyrt här!

Tyvärr är vi inte helt 100. Jo, Uffe är (som vanligt), men jag hostar ff och jag misstänker streptokocker. Tänkte ringa vc imorn. Varför? Jo, Elias har fått Svinkoppor (troligtvis) och dom kommer från streptokocker. Hittade en bra film här <---. Så imorn blir Elias hemma, trots att doktorn i filmen säjer att han inte behöver. Adam har bara en prick och får gå. Inez har kräkts idag, så hon är åxå sjuk. Hoppas vi inte smittat i helgen! =(
Imorn står sanering av kräkig bil på schemat. =/ bläää... Det är det värsta mamamjobbet! Det är inte så kul!



På väg till fastlandet för första gången alla tillsammans! =)

Elias och min guddotter Ella, som dessutom är födda samma dag.

Frugan läser saga för småtjejerna.

Världens sötaste Irmis!

Svampplockning i skogen.'

Elias på väg hem i hytten.
Adam kollar på TV i hytten.
Vi passar på att gosa lite mellan Inez spyor. Tur att vi hade bokat hytt på hemvägen!

Ja ni, nu tar jag min hosta å går å lägger mej å hoppas på en "byta lakan fri natt".
Natti natt!


3 kommentarer:

  1. Låter som ni haft det ganska trevligt, trots spyor ;)
    krya nu på er snygging!!! kram & puss

    SvaraRadera
  2. Skönt att du hittade ett så bra hem till killarna!
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Usch o fy att ni är sjuka, beställ du tid till vårdcentralen! Du har säkert rätt!

    Håller med dej om att det är hemskt att ta hand om spyor, det är mycket värre än att byta bajsblöjor!

    Såg bilder av Easy och Peps, vad dom ser ut att må bra! Vilket ställe dom kommit till!

    Puss från mamma

    SvaraRadera