onsdag 21 september 2011

Gladast på ön!

Idag har jag haft mina 4 hjältar här igen!
Gu va skönt att puzzelbitarna faller på plats.
Den andra rörisen hade gjort ett annat fel åxå. Glömt luftnånting i röret till toan. Tydligen en stor miss det me. Jag kan ju tillägga att jag inte betalt och inte tänker betala en krona för det han gjort. Nänä... Nån måtta får det va.
Är man vän med mej är jag nog snällast på jorden, men blir jag arg, så e jag nog inte så rolig att ha med att göra. På gott & ont.

Hur som så kikade jag in i stallet när killarna hade åkt. Och jag dör snart av lycka! Mitt stall måste vara bland dom finaste på ön! Eftersom det är platsbyggt är det ju dessutom helt unikt. Det är sådär lagom stort och jättemysigt! Boxarna är större än vad dom behöver vara, och stallgången är alldeles perfekt. Sadelkammaren blir åxå alldeles underbar. En återanvänd spegeldörr med glasrutor blir det in.
Tycker det är kul att saker som vart på gården får återanvändas och stanna kvar. Ja e nog lite knäpp, men jag gillar nog historia trots allt.
Jag hinner tyvärr inte fota idag (sykurs), men jag lovar att fota imorgon så ni får se mitt charmiga stall. =) Skulle aldrig vilja bo i nybyggt hus, samma sak gäller med stallet. Jag kan inte förklara det, men jag gillar inte "lägenhetstrakalinjer". Det får gärna vara lite snett å så.

Nu blir det middag!
Tjingelin!

1 kommentar:

  1. Tittilitittilaaa21 september, 2011 20:18

    Sååååå himla kul, ni förtjänar lite framgång. Usch för den där rörisen! Stå fast vid att inte betala, uppenbarligen har denne person inte skött sitt jobb. Ha det bra vännen <3

    SvaraRadera