torsdag 1 september 2011

Det här med tid!

Ojoj va ja e dålig på att blogga! Önskar att det fanns lite tid över.
Det är många som undrar hur det går med bygget. Har vart dålig på att tala om det, men det är för att jag har tyckt att det vart så himla jobbigt att ens prata om det.
Jag bröt ihop för någon vecka sedan å var millimeter från att flytta tillbax till Stockholm och lägenhetslivet med nagellack på naglarna.
Men nä, så lätt ger den envisa åsnan inte upp. Efter många tårar och nån spark så kändes det liiiit bättre igen.
Mattias har vart här i princip varje dag å kämpat på. Han e duktig han! Själv har jag isolerat och vindpapprat det mesta. Det är lite smågrejer jag kan hjälpa till med. Imorn kommer altandörren på plats, och ev en del av fönstrarna. Då mina damer och herrar kan jag lägga golvet i köket, och efter det börja montera köket! Fattar ni!?! Det ska bli underbart med en diskmaskin! Fn diskar jag i en tappdunk med kallvatten. Idag tar det mej nästan en timme att diska, fatta va jag kommer ha tid sen! =)

Sen har vi levt i en kappsäck sedan vi flyttade in hit (gästhuset), men med några klick på IKEAs hemsida löste jag det med en varsin byrå. Snedtak gör saker och ting lite svårare, därför kunde vi inte bara flytta in våra gamla byråer. Nu äntligen känns det som att jag har koll på alla barnens kläder, läxböcker, benskydd och nappar. En sak som är bra med ett litet hus ( ca 50 kvm) är att det är lätt som en plätt att städa. Swich, å sen e man klar.
Sånna här fick vi. En varsin byrå med tre lådor var. Bättre det än en plastlåda att ha alla kläder i. Tänkte vitlasera dessa. Men det blir operation 799 på listan. ;)
Dessutom köpte jag en lampa till hallen å slängde bort det fula aset vi hade (hittade en likadan på coop för 999:- (!?!?!) )

Denna fick flytta hem till os istället. Fin tycker jag. Tror den får flytta med oss andra in i det stora huset sen.


Sen har vi köpt en ny gräsklippare. Det vart en Husqvarna. Är supernöjd med den hittills! Vilken skillnad mot stigas skit! Jag är dessutom nöjd med servicen jag fick av butiken jag köpte den i. Nice Garden i Danderyd, rekommenderar jag verkligen! Dom fixade med frakt å allt. Jag tänkte att eftersom man inte får någon bra service i butikerna här på ön, så väljer jag fastlandet. Trist kan man tycka! Men det är faktiskt något jag saknar från den stora staden! Servicen. Här är man oftast trevligare i burikerna och pratar och har tid för kunderna, men när det gäller reklamation, eller utbud är jag inte helt nöjd.
Hur som så kan man till våran nya maskin köpa till massa tillbehör så som grusharv, sopborste och massa annat skoj. Kanske att det går att få på en plog. Vet inte riktigt!
En kanonmaskin enligt mej!

Med hästarna går allt bra. Jag å grannen red ut en sväng igår, och det var premiär för Skotti.
Han verkade rolig. Jag e väldigt sugen på att testa honom. Ska bli spännande.

Nu e ja kanontrött! Man e ju inte riktigt van med att gå upp kl 06:00, så jag är färdig för sängen redan kl 17. Haha....

Natti natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar