fredag 12 augusti 2011

Sammanfattningsvis....

Har ju vart usel på att blogga som ni märkt! Har säkert ingen läsare kvar, men jag skriver ändå! ;)
Samtidigt som jag har försökt driva ett företag, så har jag haft tre barn hemma. Uffe har mestadels jobbat, så jag har dragit hela lasset själv. Och det har inte vart lätt denna sommar när det är byggkaos på stor del av tomten och inget staket mot vägen. Det gäller att ha 100% koll, jämt. Och samtidigt som det har vi haft gäster här på löpande band. Dom har löst av varanda på dagen i hela sex veckor. I vanliga fall tycker jag att det är trevligt, mycket trevligt att få besök. Men i år så är mitt psyke inte det allra bästa, eftersom ett sådant stort bygge tär på det. Det är inte alls så kul att ha vart utan toalett i 4 månader, tex. Många skämtar om det, men jag tycker inte att det är ett dugg kul, längre.
Under tiden jag inte har skrivit har vi hunnit vara på Fårö några ggr till, åka ånglok i Dalhem, tittat på gamla bilar traktorer & cyklar, badat, vart på medeltisveckan (jepp, du läste helt rätt! inte min grej för er som känner mej) mm mm mm...

Nu är vardagen snart tillbaka. På måndag börjar Inez på dagis, och min mammabubbla spricker. =( Det har vart en underbar tid. Men jag tror att lilltjejen behöver dagis nu. Hon har hunnit bli 1 & 8, så det är på tiden.


2 kommentarer:

  1. Förstår att det känns att lilla Inez börjar på dagis, men som du skriver så behöver hon nog det. Jag tror att du också behöver det! Då kommer du få tid att hjälpa till lite med bygget!

    Vilken tjej du är, som är så duktig med allt praktiskt, även att snickra mm.

    SvaraRadera
  2. Monika Östergren14 augusti, 2011 22:01

    Jag förstår om det varit slitit med allt i sommar, jag fattar för det första inte hur du o r k a r för jag blir trött bara av att läsa om allt du gjort och om alla gäster ni haft. Så vilket tur då att jag inte fick min feta röv (sorry my bad language) ur soffan och åka å fika hos dig, du verkar ju haft mer än fullt upp! Och som du själv skriver, i normala fall så hade det varit kul men ibland tär det på krafterna.. 1 år 8 mån var min äldsta dotter när hon började dagis oxå, min minsta började 1 år 5 mån. Kändes som en rätt ok tid för dom att börja...fast just nu så skulle jag gärna vara lite mammaledig men lilltjejen skulle protestera högljutt - hon älskar sitt dagis o sina kompisar. Stora tjejen börjar 1:an!! Tiden bara flyyyyger iväg känns det som!! KRAM

    SvaraRadera