söndag 21 augusti 2011

Isolerstick och fotboll.

Idag var det fotboll som stog på schemat. Elias hade 3 matcher idag på fm.
Han spelade ute 2 och stog i mål på 1. Dom vann 2 av 3.
Elias har blivit väldigt duktig tycker jag! Kul att se. Han har ju bara spelat en termin, så han är ju en nybörjare. Men iom att han har Adam så får han alltid köra mot någon som e lite bättre och större. Det lönar sej i längden! Hejja Elias! =)
Tappade räkningen på hur många mål han gjorde idag, men det var minst 3 iaf, varav ett är på foto.
Adam var hos en kompis under tiden. Han hade sovit över här, så dom åkte dit när vi åkte.

När vi kom hem var det isolering som väntade. Fy fabian va det sticks! Men det är rätt kul eftersom det går hyfsat snabbt! Tyvärr gjorde jag slut på både isolering och papp, så jag hoppas att lagret blir påfyllt imorgon.
Varje gång jag går in i huset (vi bor ju i gäststugan fn, för er som missat det) så längtar jag hem. Konstigt egentligen, eftersom gästhuset åxå är här hemma. Jag kan stå å drömma i timmar om hur det kommer att bli, hur jag ska möblera och vilka gardiner som ska vara vart.
Just nu har jag och Uffe ett "svårt" beslut att ta om gå in garderoben. Vart ska dörren sitta, och hur löser vi korridorkänslan i Elias rum. Små konstiga nischer som vi inte visste vad de skulle bli, ska helt plötsligt bli linneskåp, med gamla fönster som vitrindörrar. Hoppas man hinner vika lakanen fint, annars får man helt enkelt sätta en "gardin" på insidan.

Bilder kommer imorgon. Kameran ligger i det andra huset. =)
Nu natti natt!

4 kommentarer:

  1. Det låter helt underbart, fast att det är skitjobbigt! Ska skriva ett inlägg om gi och barn, tycker att det är intressant! Kram!

    SvaraRadera
  2. Åh hjärtat du har så mycket bra idéer (linneskåpen). Skönt att läsa att du fortfarande har en drömmande känsla om huset, även om vägen är lång!
    Håller mina tummar att bygget snart går fortare än löven faller...Puss!

    SvaraRadera
  3. Tänk på att använda andningsmask när du isolerar (det verkar som om det är stenull på din beskrivning).

    SvaraRadera
  4. Det ä'r rätt. När de utmanas blir de så mycket bättre. Så tänker jag deagligen med Wilda

    SvaraRadera