torsdag 18 augusti 2011

Kulig dag!

Idag när vi vaknade var det kanonväder, äntligen. Inte för at det har regnat, men det har vart mulet eller halvmulet, eller bara kallt.
Hur som så bestämde jag i all hast att det blir Kneippyn idag. Barnen lev tokglada å hoppade runt som små studsbollar. =) Ännu gladare vart dom när dom fick höra att jag åxå skulle bada.

På vägen in så åkte vi förbi Maxi. Handlade lunch åt ungarna. Det vart en nygrillad kycklingklubba med potatissallad. En köttfärspirog och en del sallad. Läsk och bananer till "fika".

Först gick vi en sväng på Sommarland. Tyvärr var dom mesta karusellerna stängda, blir tyvärr så när man åker på lågsäsong. Men precis som jag anat så va det ganska lugnt. Nästan inga har semester, och mitt i veckan.
Inez fastnade bland cyklarna, precis som på dagis. =)
När vi gick in på Vattenland somnade Inez. Hon sov bort hela vårt besök. =( Tur att hon gick in gratis.
Som ni ser, så är det ganska så "dött".

Hoppar med brosan.
Adam prövar en av cyklarna.

Inez är överlycklig! =)

Mc tjej?

Adam & Elias åker "Stocken".

Pippis hus. Det riktiga.

Jag & mina prinsar.

Passar på att sola..

Tur att det finns bastu på stället, det svenska vädret är inte så som man önskar.

Dags att åka hem. Dags att vakna Inez. Va kuuuul hon måste ha haft... Ehhh.. =(


4 kommentarer:

  1. Åh vad mysigt =) Blir lite avundsjuk!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Förstår att de blev glada! Nästa gång vi kommer till er så kan vi åka dit. Då har nog Isak växt till sig lite!
    Kram kram

    SvaraRadera
  3. Åh vad mysigt!Ja bra väder har vi önskat oss o så kom det idag,underbart!Förrgår var ju super med men igår var det skit!
    Jaaaa alltid kul med intervjuer! Går det framåt med köket?Nyfiken som tusan på hur det blir!!!

    SvaraRadera
  4. Ser ju dö mysigt ut gumman! älskar bilden när de hoppar i hop på studsmattan, "hoppa hoppa" säger Ellen här hemma också, och sen slänger hon sig på magen på en ;)
    puss o gonatt

    SvaraRadera