måndag 13 juni 2011

För 8 år sedan...

...Kl 12:02 föddes Elias. Och inte vilken Elias som helst, utan världens sötaste Elias!
Det var min syster som gav honom namnet, då hon redan när Adam föddes tjatade om det. Jag gav mej, och idag är jag glad för det. =)



Som många vet så är även min guddotter Ella född denna dag.
Det är faktiskt ganska sjukt! Dom är båda födda lite tidigt (v 36 & 37), och i tvillingarnas tecken å dessutom samma dag.
Det är det absolut coolast jag har gjort med frugan. ;)
När jag var klar, så skulle hon precis sättas igång, och hennes barnmorska fattade ingentin när jag var med henne inne på rummet (hade ju den gudomligt snygga rocken på mej, men magen syntes ju inte eftersom den är så stor och Elias var ute.)
Denhär historian skulle jag kunna skriva ett helt inlägg om. =P

Carla besöker mej på förlossningen, själv iklädd den snygga rocken. Här ska hon precis sättas igång. Den här bilden är så jäkla cool! Önskar att våran kamera inte hade vart trasig (vi har bara mobil bilder från Elias första tid). Skulle vilja veta vad klocka var här x-akt. Som ni ser så ser man inte visarna... =(

Idag firade vi med paket på sängen och frukost i vardagsrummet.
Eftersom han har loftsäng blir det svårt att äta i sängen. =)
Senare på dagen vart det tårta å fika. Och som alltid får födelsedagsbarnet bestämma middagen, som blev pizza. Tack, sa mamman och slapp både disk matlagning.


Paket från Farmor och Mormor. En gigantisk traktorstad från Lego. Med alla möjliga "Elias grejer".
Här öppnar han sin telefon. Han vart väldigt glad över sina paket idag. =)

Fyller man år på sommaren måste man ju ha jordgubbstårta.

Sen var det trädgårdshäng för hela slanten... Underbara sommar!

Barnens "koja" som jag fixade åt dom under plommonträdet...

Inez berättar att hon ätit hela 5 bullar och en tårtbit idag. Lilla magen e mätt!

Nu ikväll har jag fått ut i princip allt till min nya ateljé! Det vart kanonbra, å jag e supernöjd!
Tänkte syinviga den imorgon. =) Då kommer även före och efterbilder. =)

Nu sova....

3 kommentarer:

  1. Va härligt att dela det med sin vän! =) & grattis till stora killen!
    Bilden på dig & Inez är störtskön btw!! ;)
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  2. Jaaa syateljen vill vi se!!
    Jaaa visst har han undrar vem som är så duktig på o sy som gjort dem;)
    Han gillar sin snutte verkligen!

    SvaraRadera
  3. Jag kanske skulle ta mina två barn och komma förbi dig i sommar, jag har ju hela sommaren på mig, är ledig i 7 v.... :) /monika

    SvaraRadera