fredag 10 juni 2011

Projekt Utedass klart

Inte för att ett utedass är något att skryta om, det minsta lilla. Men nu råkar vi ha ett, och vi råkar dessutom behöva det. Husvagnen har lämnat gården, å här är vi lämnade på pottan, minst sagt.
I söndags började jag lite smått att plocka ur all ved (vi har ju haft detta som vedbod) och sopa. Jag hann inte så mycket mer än att riva golv, eftersom vi hade planer (det kan du läsa om
här <--- och även se bilder på hur det såg ut då.).
Igår kom jag på att det fasen är torsdag å att husvagnen skulle iväg. Vi va med Elias klass och grillade. När vi kom hem så städade jag husvagnen efter oss, och målade dom två första lagrena.
Imorse försökte jag, men Inez tyckte INTE att vi skulle måla. Så när hon sov middag lyckades jag både måla, och pimpa klart. Jag är rätt nöjd med resultatet, även om det bara är ett utedass. =)
Nu saknas det en sopkvast och en spegel. Men man kan iaf gå på toa, å det mina damer och herrar har inte vart en självklarhet! Haha... En dag när huset är klart kommer jag skratta åt denna tid. ;)



Såhär ser det ut numera.


Elias plockade lite blommor...
Denna fick vi av min bror när vi gifte oss.
Tyckte den passade perfekt till detta ändamål!


Emaljerade detaljer e "temat".

Man tager vad man haver.
Denna brukar annars tjänstgöra som julgransfot/påskriskavas utomhus.

Här ser man även det "nya" golvet. Jag fuskade faktiskt, å körde klick över det gamla. Behövs ännu lister å lite trix eftersom golvet är ojämnt. Men men... det är ett utedass! ;)

Nu tar jag en paus å drar vi till stranden å äter middag med mina ungar. Uffe ska på afterjobb, vi e inte tråkiga för det! Tjingelin!

4 kommentarer:

  1. Snyggt!
    Har ni sol o fint väder?
    Här spöregnar det & har gjort det i stort sett sen i går kväll :(
    Man kanske skulle bo på Gotland ändå :)
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  2. Vad duktig du är! Sååå fint det blev!

    Saknar emellertid en hylla till för att sätta upp vatten-dunken med kran! Då blir det lättare att hälla i vatten i handfatet!

    Detta torrdass kommer i framtiden, när alla reparationer av stora huset är klara, att bli fint att ha för alla dina gäster.

    Lägger du på en frigolit-sits till vintern, så kan man även använda torrdasset på den kalla årstiden!

    puss
    mamma

    SvaraRadera
  3. Nämen åh dasset blev ju kanoners verkligen!!Då är Gotland bokat vi kommer 18/7 & stannar till 27/7 hoppas vi kan ses då!!!

    SvaraRadera
  4. Så fint ni gjort det =) Mysigt utedass!

    SvaraRadera