tisdag 31 maj 2011

Myskväll i parken.

Igår fixade vi en till hage. Den nya flocken funkade sisådär tycker jag.
Jocke, som är hingst har käkat upp halva Peps, som numera inte har så mycket man kvar, så han fick stå i bajshagen (vinterhagen, som behöver vila och mockas). Inge vidare kul. Tyko hoppade över, så fort Jocke försökte sej på honom. Å den hästen kan hoppa! Han hoppar 120-150 utan att riva! (han e bara 2 år!!!) Så vi har möblerat om lite grann. Easy och Jocke verkar gilla varann, så dom två går numera i en egen hage, bredvid den som dom gick i igår. Tyko, Thrust och Peps får numera pussas å hälas på varann utan att bli jagade och uppkäkade. Alla glada! Kanske att Jocke inte e lika glad, men han har ju Easy att bråka med om han vill. ;)

Efter en snabbvända till stan åket jag å Inez hem för att hämta grabsen, för att åka tillbax igen.
Det vart 2:a uppsättningen skolavslutningskläder, då Elias använt sina redan *sur*.
Köpte även en blå klänning till Inez. Älskar blått på henne!
Sen "råkade vi på" Åsa som precis kommit hem från Syd Afrika. Å vi gjorde sällskap till Tallunden. Åt middag i parken (pastavagnen) och barnen lekte med sina nya blaybaly (eller va dom nu heter). Älskar spontana saker även om jag gillar att planera. Åsa är bäst på sånt! Har saknat min stumpa!


Middag i solen.

Världens allra bästa Åsa!

Världens bästa make!

Min tre små trollungar.

Inez kanske blir gymnast? Va viga små barn är!

Det gäller att träna sommarfötterna på grus.

Adam med sin nya lekmojäng.

Inez tycker åxå att Åsa är världens bästa Åsa!

2 kommentarer:

  1. Så avis på dina hästar! Idag åkte vi förbi ett ställe där tre adennrar gick i en hage. Jag bara dog! De är sååå vackra! Tänk om jag kunde ha häst igen... Men jag hinner inte... Tråkigt för det finns en jättefin och bra hage precis bakom vårt hus (där utsikten är, bakom hönshuset).
    KRAM

    SvaraRadera
  2. Vad fint att ni ordnat hagen! Stackars, stackars Peps! Hoppas det blir bättre nu! Skulle så gärna vilja se lite foton på hästarna!

    Vilka fina bilder från parken!

    Tråkigt att Elias använt sina avslutningkläder, jag skulle nog INTE köpt nya om jag varit i ditt ställe, utan låtit honom ha dom på avslutningen, så att han lär sej att lyssna på dej!

    Puss från mamma

    SvaraRadera