fredag 22 april 2011

Början på grund och påskmys, å bandy förstås!

Förlåt allesammans! Har vart dålig på det här med bloggeri! Det har helt enkelt vart full rulle! Det är många beställningar, i kombo med påsklediga barn = tre barn hemma = svårt att jobba.
Sen är det förstås mycket med bygget, med allt var det innebär. Det är underbart att vi är igång, även om det är lite småjobbigt i allt stök och att det är trångt. Inez är å pillar på allt och smiter gärna ut om man glömmer att låsa ytterdörren.

Inez på väg på bandycup med Adam.

Söta Sussi skriver diplom till alla barnen.

Uppvärmning.


Även om Inez är en hejare på att just heja, så är det ibland ganska trist att vara på alla dessa matcher! Jag håller faktiskt med, även om jag för det mesta tycker att det ÄR kul!


Hela familjen i bilen. Man ser faktiskt alla, utom Inez eftersom hon åker bakåt.

Här är vårt blivande kök/badrum. Känns väldigt långt borta just nu. Men det blir större. Vilket är underbart! Det blir ca 1 meter bredare platta än vad vi först ritat! Underbart jo!


Här där grävmaskinen står ska det bli altan. Åxå svårt att tänka sej i nuläget...

Under tiden bygget rullar på, försöker vi hinna med sånt som alla med tomt måste göra. Kratta löv och kvistar bla. Det blir en hel del, och det är ingen liten plätt på 20 kvm som ska krattas. Elias e duktig och hjälper till! Till skillnad från vissa andra. ;)


Jag har målat klart hela utedasset, som idag används som vedbod.

Lite lek mitt upp i allt. Elias, en blivande gymnast? Han vill börja på gympa säjjer han. Kul säjjer jag! Tjejigt säjjer Adam. Återkom när du ser hans muskler svarar jag! ;)

Krattar på, precis som mamma & Elias.

Pappa! Jag vill ha en egen sandlåda! Hallå!

Här påskpyntas det. Elias sätter på fjädrar (blev bara vita i år) och hänger vita ägg.

Inez hjälper åxå till med att ge äggen till brorsan.


Glasspaus på trappen. Tur att glassbilen har fattat att vi åxå vill ha glass (Stannar numera på vår gård).

Inez har fått sitt första påskägg. Eller, första ätbara. Förra året låg det strumpor i, i år majskrokar.

MEN, hon vart ganska sur när hon såg va smaskiga saker brorsorna fick i sina ägg, å hällde ut sina krokar på golvet, å kasta de iväg dom. Hon skrek tills hon fick smaka lite choklad. Och jag vill lova att det INTE vart bättre när hon insåg hur gått det faktiskt var! Härmed får vi äta godis i smyg.

Adam, min sötnos!


I trädgården har det börja blomma för fullt! Detta är min absoluta favorit. Vet inte vad den heter, men det är någon lilja av något slag. Tyvärr blommar den inte så länge. Men den är otroligt vacker! Denna är vid tvättstugan. (Lovar att fota när den slagit ut helt).

Och denna är vid stallets kortsida. Har ett helt gäng såna här!

Domhär blommar åxå vid stallet.

Hyacinten doftar otroligt gott. Den är åxå vacker på kortsidan av stallet. Gillar den rabatten mest! Det är där det händer! =) Finns även påskliljor där nu, och tulpanerna är på G.


Nu ska vi rita om badrummet lite. Eftersom vi ska sätta rören för avloppet innan plattan gjuts. Och iom att det är större, så blir det en ommöblering. =)

Ha en Glad Påsk på er allesammans!

3 kommentarer:

  1. Så fint ni har det, och kommer få det!
    Nästan så att man själv får lust att skaffa sig hus och tomt =)
    Glad påsk!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vilket trevligt o levande inlägg!

    Jag skrattade högt när jag läste om Inez o påskägget!

    Vilken smart unge, som upptäckt att godis är gott!

    Men hallå, var är dom andra 2 i familjen när ni ska kratta löv?

    SvaraRadera
  3. Glad påsk på er också snygging!
    Jag vill också bo på gård när jag ser dina bilder, ser så mysigt ut, även om det säkert är alldeles för mkt jobb, hade väl tröttnat efter en dag.. men ett hus med liten trädgård hade suttit fin, vår lägenhet är som en BASTU förtillfället ;)

    puss o kram

    SvaraRadera