måndag 25 april 2011

Sommarvärme här på ön.

Adam ville bada, och jag lovar att vi hade åkt till stranden om det inte va så att vi hade typ tusen grejer att göra. Jag hade inte badat själv, men barnen hade nog gjort det med glädje.
Det vart vattenspridare, vattenslang och blomsprutor istället.

Själv har jag samlat ihop alla högar jag & Elias krattade ihop, tvättat poolen så att vi kan fylla den. Dock behöver jag lite reservdelar. Någon som vet vart man hittar sånt? Vi har en bestway pool. Försökte kika här på nätet, men hittade inget klokt.
Lekplatsen har fått ny plats igen, och det blev nog bra. Vi tänkte köpa staket, så att vi kan ha Inez i lekplatsen. Som en barnhage. Tyvärr har vi inget Bauhaus här på ön, blir tom dyrare att göra själv med virka av bygg max, än att köpa deras billigaste.

Jag försöker ha "ett normalt liv" på ena sidan av huset, medan byggkaoset får vara på den andra. Måste ju ha någonstans att vara med Inez om dagarna.
Ja ska försöka få ut bord och stolar, imorgon.
Sen har jag en hel del sopor som måste till tippen, eftersom jag städade hönshuset igår. Det vart riktigt bra där. Vi lär behöva utrymmet, när vinden "försvinner". Det är skönt att vi har så många byggnader som man kan sprida ut sitt på. Mindre kul när man ska städa eller måla. =) Tycker tex att jag målat i snart ett år! Haha.... E ff inte klar med allt. Det som är kvar är 2½ fönster på hönshuset. Sen ska ja kalka stallet. Det skulle även behöva målas på insidan. Men det får faktiskt vänta lite. Sen är det bara sånt som jag ska göra med skylift. Tänker INTE ramla ner från någon stege å bryta nåt igen.

Skulle egentligen flyttat på den andra plankhögen åxå, men mitt bäcken sa ifrån idag. Klarar fortfarande inte för tunga lyft, för långa promenader eller sånt som e jobbigt för bäckenet. Irriterande som fan! Uffe har grävt en grop hela påskhelgen. Han lovar att han aldrig ska jobba som gravgrävare.

Så, kort sagt har vi vart ute hela helgen i det underbara sommarvädret! =)
Önskar att det kunde vara såhär året om! Tänk va mycket man skulle få gjort!

1 kommentar:

  1. Full rulle kan jag höra! Härligt! Önskade i morse att det var mitt sommarlov och inte påsklov... Vill inte vakna ur denna ljuva dröm!
    Ha en skön vecka sötis!
    Kram!
    Christin

    SvaraRadera