måndag 14 februari 2011

Underbar helg!


Hej allesammans!
Helgen har vart helt underbart kul! Jag har garvat så att ja faktiskt har träningsverk i magen (vadå otränad!?).
Jessika & Sebastian kom hit mitt i natten i fredags, aaa... det va ju egentligen lördag.
Även om dagen vart vääääldigt lång för oss alla så satt vi uppe å pratade tills klockan va nästan 4.
Tog oss nåra nattmackor å te.

På Lördagen åkte vi till Åminne å gick en runda på stranden. Uffe och Sebbo fotade som om dom inte gjort annar, Jag å Jessika babblade å babblade.. Elias badade nästan. Å Adam tyckte givetvis att det va jätteroigt att lillebror nästan ramla i det iskalla vattnet, trots hundra "varningar".
Sen åkte vi runt lite. Efter det vart det sen lunch (firresoppa). Middag kort där efter och sen vart det Wii för hela slanten. Å guuu va ja garva! Man ser ju inte helt 100 ut på brädan! =D

Här står vi å rotar i kylskåpet mitt i natten.

Min fina bästis Jessika! Love u!

Under fredagen och natten hade det kommit MASSOR med snö! =( Jag som va så glad att allt nästan smält bort och krokusarna börjat kika fram! Är väldigt avis på Skåne just nu!

Adam springer runt å leker riddare, Elias badar nästan (ja ni ser va ja menar) Å jag å Jessika bara babblar å babblar.

Vidrigt kallt va det! Å blåste gjorde det åxå (såklart), så det vart inte en så lång vända på stranden.
Tänk att man kommer ligga här om bara 3-4 månader med nästan inga kläder! Otroligt! *Längtar*

Vi <3

3 kommentarer:

  1. Elias, Elias! Kanske tänker så här.

    "Vill känna på vattnet! Men det är ju jättekallt, men så konstigt att vattnet i havet inte är is, när vattnet på land blir is.

    Det är ju jättekallt, men varför fryser det inte, måste känna om det VERKLIGEN är kallt vatten, det måste ju egentligen vara varmt vatten när det inte fryser!

    Hästarnas vattenkar är ju is, och allt fryser annars! Vad konstigt att vattnet i havet fortfarande gör vågor! Det måste jag undersöka!"

    Så tror mormor att Elias tänkte!

    Puss på dej, lilla Elias! Du är så smart, du lillo Pillo!

    SvaraRadera
  2. Åh vad mysigt! Jag vill också sitta och prata till långt in på natten och äta mackor :)

    SvaraRadera
  3. Mysigt med besök =)
    De ser verkligen kallt ut vid havet Brrr...
    Jag har tänkt åka ner nån dag till sjön (Den där lilla pölen vid bor vid, vättern ) ;P och fota lite, nu har den lagt sig, de bådar inte gott för våren=( Så nu hoppas jag att det börjar blåsa så isen försvinner!
    Kram på dig!

    SvaraRadera