söndag 16 januari 2011

Vad skulle DU göra om du vann 36 miljoner?


Ja i min nya mössa.
Den frågan fick jag av en journalist idag när vi va å tittade på grannyran.
Kom dit ganska sent (uträknat iom vagnen). Uffe va där och jobbade x-tra. Det va länge sen ja såg han i uniform.
Jag hejjade på Nina såklart, men det vart ingen jättevinst för henne, utan "bara" 314 tusen.

Uffe puffe jobbar...

Vi mumsar bullar. Allt va gratis.

Mina kollegor i reflexformat. =)

Vann det gjorde Märta som har Märtascafé på Östercentrum här i Visby. Hon vann ett rekordbelopp på 36 (!!!) miljoner. Jag tycker att Nina skulle vunnit! *surar i ett hörn*
Varför kunde inte hon som ensam mamma å allt va det innebär få vinna!?
Även om jag tycker att Märta va en värdig vinnare (hon hade 7 lotter) och betalar då 1050 i månan, men just därför. Hon har ju råd med 1050/mån för lotter. Aja....


Jag kunde iaf inte svara på frågan! Vann jag 10 miljoner så kan man ju lätt börja drömma om det ena å det andra. Sen skulle en det onödigt köpas. Men sen då?! Det är ju det! Det är SJUKT mycke pengar 36 mille! Jag vet inte. Va skulle DU göra för 36 mille?

12 kommentarer:

  1. Oj! 36 miljoner! Tror man skulle bli knäpp me så mycket pengar! Jag skulle nog ge bort en del till mina föräldrar, svärföräldrar, mina o Mikaels syskon! Och till goda vänner som behöver det! Kanske skulle köpa ett husbpå Gotland =)
    och shoppa som sjutton!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vilken fin bild på dig snygging!
    håller tummarna för att febern är borta imorrnbitti, kan ju inte ha feber när jag ska vara i mammaland två dagar ;) kramar

    SvaraRadera
  3. Shit vad mkt pengar!
    Jag skulle göra mig skuldfri,göra mamma,brorsan,syrran,pappa lånefria. Köpa hus,sommarhus och skaffa körkort. Köpa två bilar,en till när vi är 8 och en när vi bara är 5 hemma. Resa med och utan barn ;)
    Ha en brakfest för ALLA jag håller nära och bara njuta av livet. Skänka massor till cancerforskning och andra läskiga sjukdomar.
    Hm, det är vadjag kommer på såhär på rak arm. Kram kram

    SvaraRadera
  4. Annso! Det roliga e att du då typ har 20 mille kvar. Eller ok, då kanske du bara har 15, men va gör du då??? Dom först 10 e lätta att spendera, men sen... Det er ju de!!! Sjuuuukt mycke!

    SvaraRadera
  5. Vann Nina 314 tusenkr? Det är väl inte dåligt! Jag skulle bli jättelycklig om jag vann det!

    Vad jag skulle göra om jag vann 36 miljoner är följande:
    Göra mej skuld fri!
    Därefter dela upp pengarna i 4 delar: en del till mej, en del till Mario, en del till David, och en del till dej Mima.

    Av min del skulle jag ge bort 5 miljoner till några som jag alltid har älskat genom alla tider i hela mitt liv och som har betytt mest av alla människor jag någonsin mött, och det är en hemlighet vilka det är, men för dom som känner till mitt livs historia är det nog ingen hemlighet!

    Av resten skulle jag köpa mig en liten lägenhet i Norrtälje (en etta med stort kök och sovalkov i vardagsrummet). Sen skulle jag köpa en liten lägenhet i Fole på Gotland eller i Visby. Ta körkort och köpa en liten bil.

    Då kunde jag bo på två ställen samtidigt i Sverige, som jag vill.

    Sen skulle jag köpa en liten lägenhet på Kanarieöarna i Spanien, så att jag kunde bo där under vintern.

    Vi får väl hoppas att det blir vår tur nästa gång. Jag måste förresten gå med i Lotteriet, det har jag inte haft råd med förut, men jag har betalat färdigt mitt studielån nu, så det kanske blir en hundralapp över!

    SvaraRadera
  6. Vilken söt liten mössa du har skaffat dej!

    SvaraRadera
  7. RESA köpa hus å köpa hus i värmen köpa bil ta hand om mina nära å kära spara gå i arbetstid till 100% :)
    ah vafan man kan ju göra massor av kul me dom pengarna !!!

    SvaraRadera
  8. HAHA shit 36 miljoner.. det skulle jag nog kunna bränna =) Lätt som en plätt om man heter Titti =)
    Okej, jag skulle köpa mig ett hus, exakt där var jag ville och renovera upp det med hjälp av hantverkare exakt som jag ville! =)
    Köpa mig en bubbla (bilen) och en range rover en annan bil, haha, kontant! fatta hur coolt skulle det vara.. Betala av studielånet, shoppa som bara tusan.
    Ge alla i min familj en rejäl hacka, iaf en miljon var haha. Vi är ju trots allt 7st.
    Sen skulle jag resa som en idiot till alla ställen jag skulle vilja åka till, och såklart lägga undan för framtiden! =) Man måste ju ha råd med bensin och alla nödvändigheter för huset :)

    SvaraRadera
  9. Åhåhåhå vad mycket pengar!
    Ny dubbelsäng, fixa mina tänder, ta hjälp med att göra iordning trädgården, köpa marken bakom vårt hus och göra hage där, köpa två ponnyer och bygga utestall till dem, anlita personal shopper och köpa ny vårgarderob, bygga ut huset, bygga om tvättstugan, resa till Frankrike och Spanien och eventuellt köpa någon lägenhet där, resa till resen av jorden, betala av mina och mannens studielån och huslån, hjälpt familj och vänner med att betala av deras lån, rest med familj och vänner, köpt konstverk, skaffat hemhjälp/trädgårdsmästare...
    Och haft massor med pengar kvar!!! Underbart att aldrig behöva tänka på det mer!
    Kram!

    SvaraRadera
  10. Oj haha mkt pengar jag hadde nog skänt väldigt mkt till välgörenhet, framförallt till utsatt djur osv, som jag starkt brinner för..sedan hade jag köpt mig allt det jag någonsin velat ha & besökt de länder som jag alltid velat åka till. Sedan hade jag investerat resten, lån på huset,aktier, fonder etc..som jag har idag;)
    Imån blir det en kik i brevlådan,läängtar!!

    SvaraRadera
  11. Jisses! Jag hade förmodligen svimmat till att börja med, sen hade jag sett till att jag & mina närmsta har det gott resten av livet. & naturligtvis stöttat ngn form av välgörenhet , läkareutangränser exempelvis.

    Tjusig mössa!
    Kram!

    SvaraRadera
  12. Zara är bäst, älskar deras kläder.. fina färger och inte så hysteriska ;) åh då har jag ännu en anledning att se framemot morgondagen!!! du kan väl skicka ditt konto nr på mejlen gumman! kramar

    SvaraRadera