tisdag 18 januari 2011

Minneskortet har fastnat!


Blir såååå irriterad! Minneskortet har på något konstigt vis fastnat i kameran. Ja! Jag får inte ut det! Å när jag försöker fota så står det "kortet är låst" No skit! Det går ju inte ens att få ut! Så det går alltså inte att fota, å inte heller att få ut dom kort som sitter i. Tror jag. Ska testa med kabeln.
Hmm... betyder detta att jag måste köpa en ny kamera? Jag vågar ju inte ta i, för gör ja det så går det sönder. Det lovar ja! För ja e sån "för stark för mitt eget bästa" som Uffe brukar säjja. Känner bara en enda som e lika smidig å stark som ja, å det är svärmor! =) Hon lyckas åxå med det konstigaste omöjliga, precis som jag!

Aja.... En systemkamera skulle kanske va på tiden. Har ju faktiskt en "affärsverksamehet" som måste fotas! Ellerhur!? Men vad ska man ha?


Behöver ju inte direkt en kamera från Hasselblad, även om jag skulle vilja ha en sån. Uffes kompis Yanan har en fin kamera från hasselblad. Men den kostar nästan lika mycket som hela våran gård gjorde, inte riktigt , men nästan! (Då börjar man nog gråta om minneskortet fastnar.... =/)
Vill gärna ha en kamera till helgen då ja ska på äventyr.
Så nu får ni faktiskt hjälpa mej! Inte för dyr bara...





8 kommentarer:

  1. Jag har en Nikon D 60 o är jättenöjd med den. Men frågar du Linda tycker hon nog att du skulle köpa en Canon ;)
    Jag har aldrig haft en Canon o jag tror att de är bra!
    Roligt me äventyr ;)
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  2. Ja, se nu till o håll er friska!
    Anton längtar till fredag!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Åååååååå fick alla saker idag, tusen tack!! Allt blev tipp topp kommer bilder när vi fått upp lite hyllor i barnrummet, gardinerna uppe,korgarna på plats.,ugglan på plats,ho,ho vad fin den var! Påslakan o de andra har sin plats i garderoben nu;)Pengarna är överförda, blev en liten bonus!

    SvaraRadera
  4. När jag blev gravid vägde jag 58kg (158cm kort),nu väger jag 67, har haft lite tur med magen min,inga bristningar heller, men man skall inte ropa hej förrän man är över ån;)

    SvaraRadera
  5. De flesta skulle nog säga Canon Eos, siffrorna efter beror mer på vad för bilder man ska ta. Gå in på en ElGiganten el liknande när du är på fastlandet och be om hjälp :)

    SvaraRadera
  6. Världens världens finaste linne kom med posten idag! det är sååå fint gumman! puss o kram

    SvaraRadera
  7. Hej! Vet att det här inlägget skrevs för jättelänge sedan. Men jag har exakt samma problem och när jag sökte på google hittade jag hit. Undrar bara hur du gjorde för att få ut det? Vill verkligen åt bilderna som sitter i och såklart vill jag kunna använda kameran igen. Vore jättesnällt om du kunde berätta hur du fick ut det :)

    Kram

    SvaraRadera
  8. =) Kul att man kan hjälpa nån! Jag drog ut det med hörntänderna om jag ska vara helt ärlig. Kameran gick att använda, men kortet var trasigt på sidan där man kan låsa det du vet. Det va en "flärp" som lossat å gjorde så att det inte gick å få ut. Så mitt svar är: Liiiite våld med tänderna löste det hela. =)
    Hoppas att du får ut det! Berätta gärna hur det gick! =)

    /Mima

    SvaraRadera