måndag 24 januari 2011

Avslutning på helgen.



Idag (läs igår) vaknade mina barna först av alla i huset! Det va det sista jag skulle gissat på eftersom ja tom ställt väckarklockan så vi inte skulle sova pinsamt länge! Jag passade då på att packa ihop våra miljoner saker och lasta in allt i bilen .

På eftermiddagen lagade Malin en otroligt god Wok som jag varmt rekommernderar till stugorna där hemma! Mina killar gillade åxå rättan å tog om båda två.
Efter det åkte vi allesammans hem till Linda. Linda och jag hade samma ankomstgrupp på ett forum här på nätet å via det "lärde vi känna varann". Jag har senan dess läst Lindas blogg å på det viset även lärt känna Malin. Det är en konstig känsla när man träffar någon för allra första gången, men redan vet väldigt mycket om den personen. Jag tycker att Linda var otroligt vacker och fräsch. Skulle aldrig kunna gissa att hon är sjuk (och nyss hemkommer från en till op)om jag inte visste vilken mardröm hon och hennes familj befinner sej i.

Eftersom jag vet att William gillar paket så fick han öppna Lindas. =)

Det tråkiga var att CVK:N inte verkar funka och det blivit stopp i den. Så hemsjukvården var där å försökte fixa till det. Tycker det är så synd att dom hjälpmedel som finns för att lippa stick inte heller verkar funka på Linda. (Linda är svårstucken).



Barnen fann varandra väldigt snabbt! Dom stora killarna (Lindas 2, mina 2 ocvh Malins) gick in till Adams rum och började leka direkt. Man märkte inte ens av dem. Adam (Min) gillade Lindas Adam och dom bytte telefonnummer.


Dom tre minsta var ju åxå så otroligt gulliga ihop! Alla tre skulle vart födda i jan 2010, men istället vart det 2 i Dec 09 och en i Feb 10. Men det märks att dom egentligen e lika gamla. =)

William som är lite äldre (2½) kännde på Inez hår och klappade henne så fint. Hon fick tom en puss. =) Sötnosar!

Inez lånar en bil.

Inez & Erik.

Vi stannade bara ca en timme (trots min långa resa på totalt 12 timmar) för att sedan fortsätta ner mot Oskarshamn, en resa på ca 22 mil. Inte så mycke för er fastlänningar, men för oss Gotlänningar e det fasen långt! ;) Trots att jag fyllde på spolarvätska innan ja körde iväg, så tog den slut strax innan O-hamn. Å Ja såg knappt motorhuven, speciellt inte när jag fick möte. Läskigt värre. Det är faktiskt skönt att slippa saltet på Gotland för bilarna blir ju inte så skitiga. Men å andra sidan e det UNDERBART att köra på saltade vägar!
Vär i O-hamn så åt vi middag på donken, sen vart det biltvätt och sen båten. Ja hade bokat hytt för hemresan, så det vart både dusch, tandborstning å pyjamas, sen la vi oss å sov. (Jag skriver detta på båten, men publicerar det när ja kommer hem eftersom det inte finns internet ombord). (mej veterligen).

Stjärnklar himmel med måne. Fotot är taget från vår hytt.

Jag vill tacka Malin & Micke för en otroligt mysig helg, med god mat å mycket trevligt sällskap! <3
Sen vill ja såklart även tacka Linda och Lars för fikat! <3

2 kommentarer:

  1. TAck själv lilla du =)
    Så tyst det blev i huset när ni åkt!
    Ska bli spännande o komma till er sen. Om vi får....
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  2. Gud vilken mysig helg ni verkar ha haft!!!
    massa kramar

    SvaraRadera