lördag 25 december 2010

Dag 25 – Mina föräldrar

Mina päron ja. =)

Min mamma heter Eva å är född efter andra världskriget.
En smart kvinna som kan väldigt väldigt mycket! Läkarsekreterare, syproffs, kan blanda örter om man e sjuk och skriver som en kulspruta (=snabbt).
Mamma var som ung väldigt duktig på att simma, dom ville tom ha med henne i landslaget!


Här e min mamma & pappa när dom gifte sej typ 1980 (tror ja).

Min pappa heter Saad. Han e lite yngre än mamma och född i mitten på 50-talet.
Han kommer från Marocko från början.
Pappa jobbade med arkitektur innan han flyttade hit. Pappa är en arbetsnarkoman, som jobbar alldeles för mycket (tycker jag). Han är en snäll och försiktig människa.
Pappa är snabb! Det är från honom jag fått mina snabba ben. Men jag e snabbare! ;) (Va, eftersom jag inte ens kan springa idag).

Mina föräldrar skildes tyvärr när jag var 2. Båda bor på fastlandet.

2 kommentarer:

  1. Jag är fortfarande mycket duktig att simma. Simmar ikapp och om de flesta, fortfarande!

    Kommer ihåg en kille som såg så himla kaxig ut och började simma nästan en hel längd på 50 meter före mig. Jag simmade i kapp och förbi honom. I sällskap hade jag en person som undrade varför jag inte sagt att jag var så duktig att simma. Jag bara skrattade till svar. Den unga killen sågh ganska moloken ut. Själv kände jag mig jättelycklig.

    Vad roligt att du sprarat fotot av din pappa och mig på vårat bröllop. Det var tider det! Vi var mycket lyckliga! Jag saknar den tiden!

    SvaraRadera
  2. hej vännen! hur har ni det? snökaos, tyckte jag läste ngt om det...

    Egentligen hade jag velat ha en Josef frank sufflet, men det tyget är ju inte gratis diret haha... men annars kanske något rött marimekko.. men blir nog först till våren, så tråkigt väder nu!

    kram på dig

    SvaraRadera