tisdag 24 augusti 2010

Skolstart...

Idag var det skolstart för mina grabbar. Dom va både glada och nyfikna, men åxå nervösa och lite trötta. =)
morgonen började faktiskt bra, me tanke på att vi gick upp kl 6. Ingen i min familj e morgonmänniskor, inte ens Inez (som vaknade sist av oss alla).
Efter att ha kört in älskling till jobbet, åkte vi tillbax hem på landsbygden. Kom ganska så lagom innan skolklockan ringde in.

Skolan har genomgått (och genomgår) en totalrenovering. Denna terminen fick mina killar som förra åter tillbringade skoltiden i baracker, dom nya klassrummen. Otroligt fint var det. Men många små fina detaljer. Man tex tar av sej skorna innanför dörren, så slipper korridorerna bli så smutsiga, därav lite renare strumpor. Dessutom är skohyllorna som element, så när man tar sina skor igen, är dom kanske torra, men framför allt varma. Kanonbra uppfinning!

Jag satt med Elias en liten stund. Det var bara jag och en endaste mamma till (???) som var där. Förstår att inte alla kan komma, men vill man inte va me sitt barns första skoldag? Hur brukar ni göra? brukar ni va med när era barn börjar ettan.
Förra åter när Adam började ettan va vi ganska många föräldrar som satt med en stund.

Kl 9 ringde det ut för rast, och alla barnen samlades för en sångstund.
Efter det skulle dom få glass och rån. Då gick jag. Tyckte dom va så söta när dom sjöng! =) Jag älskar verkligen barn! Det skulle jag kunna tänka mej att jobba med! Barn!
Kanske ska bli dagmamma ändå? =)

Nu ska ja ta tag i lite här hemma. Man får ju MASSOR gjort när man helt plötsligt bara har en att underhålla. Å just nu nöjer hon sej med nycklar. ;)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar