fredag 23 juli 2010

Nu jävlar!

Denna sommaren har vi haft ganska mycket flugor! Bläää... Det jobbigaste är faktiskt inte självaste flugorna, utan att dom BITS!
Vi tog oss en tur till Lantmännen. givetvis hade dom åxå rea! ;) men inte på sånt vi skulle ha.
Vi köpte ett gäng olika medel mot just flugor.
Hoppas dom dör nu! Klart att vi alltid kommer att ha lite flugor. Vi bor ju på landet. Sen har vi ju hästar, så visst, det är bara att gilla läget. Men lite bättre går det att få det.

Sen hittade jag ett par gummiskor. Kan det heta så? Det är ju inga stövlar, så det borde heta skor. =) Mina gummistövlar har spruckit. Å ja e lite för snål för att köpa nya, så dessa får duga så länge. 379:- har dom kostar. Jag betalade 49:- (!!!) Då undrar jag hur mycket dom köper in dom för!?

Å så en stor nyhet. Som åxå e väldigt glädjande. =D
Vi har idag fått lånelöfte av banken, på en summa som är ganska mycket mer än vi hade tänk söka. Det känns skönt! Nu ska vi bara försöka förhandla offert, sen ska här rivas, byggas å inredas! =D Är väldigt glad över det!

Det är några stycken som frågat hur jag menade med Elräkningen när jag beskrev hur det kommer att bli. Va kanske lite otydlig i det hela. Men eftersom vi ska tilläggsisolera hela fasaden, samt taket, byta till treglas fönster så kommer värmen att stanna kvar inomhus. Alltså, kråkorna får elda själva. ;)
Idag har vi två st englas fönster i v-rummet, en på vinden (som dessutom är helt oisolerat). Resten är tvåglas. Det blir många slantar. Men framför allt, det kommer att vara varmt å skönt här hemma.



Å så en bild på dagens outfit! =)
Ja å Inez matchar varann med svartvitt å nitar. =)
Min klänning är från Nelly. Skor från have2have. Inez har fått sin klänning av mormor.
Strumpbyxor från H&M, Converse skor.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar