onsdag 28 juli 2010

Mina tankar är hos Linda idag.

Jag är så ledsen idag. Har precis läst Lindas blogg om hennes cancer besked. Nu sitter jag här o gråter över hur jäkla orättvist livet är. Barnen undrar varför. Jag svarar att jag läst en sorglig historia.
Linda har det fruktansvärda cancer-monstret som heter "bröst-cancer". Som nu har det spridit sig till skelettet och gett metastaser i ryggen. Det är så himla himla orättvist!!!!!
Kunde inte Linda fått vara frisk efter operation, cellgifter och strålningar???
Varför ska en småbarnsmamma i min ålder, med med 4 barn drabbas av detta? Barnen behöver ju henne! Hennes minsta är alltså lika gammal som Inez. Lille Erik fick plockas ut med planerat kejsarsnitt redan i vecka 32 så att Lindas behandling kunde påbörjas.
Trots hemska besked idag skriver hon idag i sin blogg så starkt! Jag beundrar hennes styrka enormt!
ALLA borde tänka på att leva här och nu! För man vet inte vad som händer i livet.
Precis som Linda skriver, så vet inte heller jag hur länge jag ska leva. Vi borde alla LEVA!

Både jag och Linda har startat insamling mot cancern. Lämna ett bidrag du åxå! Just nu finns det inget bot för Lindas cancer, men jag hoppas verkligen att forskningen går FORT fram och man ska komma på ett botemedel mot den här skitsjukdomen!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar