onsdag 28 juli 2010

Kartonger e kul!


Idag fick Uffe äntligen sin efterlängtade dator. Han har vart utan i snart 2 veckor.
Hans gamla har ju kraschat, som ni kanske vet. Och som tuuuur är hade han med sej jobbdatorn hem, fast han har semester (kan man vara mer lojal mot sin arbetsgivare???). Så internet har han ju haft. Men det är ju inte Uffe. Han använder den till att göra modeller, bilder å annat som jag inte fattar ett smack av. tex husbilderna som ni sett nedan. Nu kommer han kunna rendera (????) dem ännu bättre, säjer han med nästan självlysande ögon. =) Söta han. <3


I alla fall, så är ju som alla vet, kartonger väldigt poppis bland barn. Stora som små.
Elias har lekt med kartongen lite försiktigt, eftersom Uffe helst ville ha kvar den.
Ni som känner Elias, gissa va han gjorde? Jo, exakt! Han somnade. I kartongen! =) Lovade att inte lägga ut bilder, (Jag har massa bildbevis, ja) så jag får nog hålla mitt ord där! ;) Men bara två fötter stack ut. Å när det helt plötsligt blev tyst i kartongen fattade jag direkt. Han pratar ju annars väldigt mycket, precis hela tiden. Antar att han fått det från mej ;). Eller kanske från min mormor. =)

Inez har vart så glad idag. Lek å busat med bröderna.
Å hon tyckte det va jättejättekul, när pappa bar mamma på axlarna! =) Hihi....

Paketet från Po.P kom igår, så hon hade såklart nya kläder på sej idag. =) Det bidde den gröna "landet" klänningen med dom röda leggingsarna till.

Sen kom min kollega Anna förbi idag. Jag låg å sov middag med Inez när hon oväntat kom förbi.
Hon hade med sej sin lilla (12 dagar) Zimåne.
Sååå liten! =) Inez va helt plötsligt väldigt stor!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar