torsdag 29 juli 2010

Kvällen har spenderats, gissa vart?

Jo, framför symaskinen! =) Inte alls ovanligt.
MEN, jag har sytt till Inez idag. Hon har fått ett nytt spjälskydd. Kommer ni ihåg att hon fastnade med benen?


Detta är före, med IKEAs spjälskydd.


Såhär fint blev det.

Lite tjatigt kanske med samma typ på allt (örngott, påslakan och spjälskydd). Men detta är ett underbart skönt tyg. Jag fick det av min mamma, till min säng. Alltså, det var ett påslakan till dubbelsäng. Men en gång när jag skulle skaka täcket på balkongen (i Tullinge, när vi bodde där) så fastnade den i räcket och revs sönder. Tyvärr! För det va underbart mjukt å skönt att sova på/i/under. Jag slängde dock inte det trasiga påslakanet, utan tänkte (som mamma alltid säger) "Tyg ruttnar inte i skåpen". Så, nu har det kommit till användning. Ett nytt litet påslakan, två örngott, och ett spjälskydd. Å ännu har jag lite tyg kvar. Kanske blir det ett nattlinne till lillfisen? Vem vet... =)



1 kommentar:

  1. Ser ni att det är mönster passat!? både åt sidor och uppåt! Sådeså!

    SvaraRadera