söndag 1 april 2012

Ville & Valle.


Här har det hänt grejer! Inte har jag haft tid att skriva heller.
Mammsen har flyttat ner. Allt gick bra. Inget färdigt badrum dock...
Jag har jobba en del. Vart på min fösta personalfest och ätit gott.
Hittade ett par Bruno Magli skor i mina gömmor och vart överlycklig! Arvegods från mormor (tanten hade stenkoll på det rätta). Dessutom va dom ju snygga åxå, så dom hade jag på mej.
Elias värden har gått ner igen. =( Kändes som en smäll på käften denna ggn, för jag va helt säker på att han skulle ha runt 100, iom höjningen. Men icke, sa farbror nicke. Nu har han dessutom ganska mycket "prickigkorv"skin och har blött i tandköttet. Får se vad det slutar denna ggn. Nästa vecka blir det provtagning, igen.
Idag kom våra två nya familjemedlemmar hem. Ville & Valle. Först hade jag tänkt ha dem i varsin box tillsammans med hästarna. Men efter lite funderingar, och risk för kaninmos, så har jag offtat spolspiltan. När det blir lite varmare så kommer dom att få vara ute ändå.

Inez är lite smått överglad. Hon sov när jag gick in och hämtade dom på Zoomarket <---. Annie hade lovart bort dom till mej om ingen hade köpt dem innan 1 april. Tur hade vi, för båda va kvar. Två brorsor som fyller år den 17 Nov. Allt hade vi hemma , utom kompostnätet som jag köpte på Ö&B för hela 99:- Vi fick även med en fin transportbur. Tusen tack Annie! Lovar att dom kommer få det bra! =)



4 kommentarer:

  1. Skuttans kompisar :)

    SvaraRadera
  2. Åh grattis till dom nya familjemedlemmarna!Håller tummarna stenhårt att ni får bukt med hans värden!!
    Saknar dig o dina fina ord hos mig;)

    SvaraRadera
  3. Ville och Valle! Så härligt! kramis!

    SvaraRadera
  4. Lycka till med långöronen! Nu är det bara en liten "Viktor" som fattas ;-)
    Kram!/Ulle

    SvaraRadera