tisdag 7 februari 2012

En ambulans kommer lastad....


... med vadå?
-Med två barn, en fröken och tre ambulanssyrror.
Snacka om fullproppad bil!
Själv gick det inte å nå mej på min telefon. Uffe satt i möte, och gick inte heller att nås. Det slutade med att personalen ringde lasarettet och dom skickade en ambulans. Adam fick följa med som stöd. Han hade själv vart ledsen. =( Fy va det gör ont i mitt mammahjärta, att jag inte var där för dom båda! =´(

Bilden är lånad. <---

Man fick stopp på Elias störtblödning till slut och han fick åka hem.
Han värden idag var på 8. Förra tisdagen hade han rekordhögt på hela 206!
Men att det dippar så fort är verkligen inte bra för hans mjälte.
Imorgon ska vi gissa vart? Jo, lasarettet! Och jag vet inte riktigt vad som händer sen. Ska man behandla igen? Vad händer med mjälten? Ska man byta medicin? Jag blir snart tokig på ovissheten! Det är det som är jobbigast!

Skolan skötte iaf det hela jätteproffsigt idag! Jag är jättenöjd med deras insats! Elias fröken Maja följde med in, och satt med honom, precis som om hon vore hans mamma. Senare på kvällen ringde hon och frågade hur det var. Gulligt tycker jag!

Nu måste hjärnan få sova, den e slut, kaput å fenitoooo!
Go natt! Håll gärna era tummar för oss. Vi behöver många tummar!




5 kommentarer:

  1. Vilken chock ni måste ha fått alla! Stackars Elias o stackars Adam! Så skönt att jag fick prata med dom i telefonen!
    Näsblod som inte ville stoppa! Näsblod av att han bara lutade sig framåt! Fruktansvärt! Vilken mardröm!

    SvaraRadera
  2. Ne usch och fy för detta! :( krama lillo från mig och bamsekram till dig

    SvaraRadera
  3. usch och fy för sjukhus.. kan inte förstå att det snart är ett år sen vi "bodde" på sahlgrenska i Göteborg! Hopaps nu Elias får vara frisk! Och tur han hade brorsan sin på skolan, syskonkärlek är inte helt fel, när mamma & pappa inte kan vara där! stor kram

    SvaraRadera
  4. Sänder många kramar! Tänker på er!!!

    SvaraRadera
  5. Åh vilken insats alla gjorde,tänker på er!
    Förresten skriv under du med för More Fish,kika min blogg;)

    SvaraRadera