söndag 1 januari 2012

Nyårsafton 2011

Igår var vi bjudna på galej hos bästa Maria & Fredrik.
Det var som vanligt urtrevligt och det bjöds på supergott!

Till förrätt vart det toast med lax, kräftor, rom och citron.
Huvudrätten bestog av en underbar lammstek med potatisgratäng.
Till efterrätt blev det hela 4 (!!!) st på tallriken! =) Aj lajk!

Jag var dock tvungen att åka hem till hästarna vis tolvslaget, eftersom dom är livrädda för raketer.
Det hade kunnat gå bra om det inte vore för att våra närmaste grannar, också dem äldsta på gatan (närmare 90) absolut måste smälla raketer.
Hade det inte vart för dem, hade det gått så mycket bättre. Då hade det gått med lite musik i radion och fördragna fönster.
Men iår var det tom lite x-tra höga raketer så radion inne i stallet räckte inte, utan jag fick sätta på radion i bilen å öppna dörren så att det var muysik utanför åxå. Både Thrust och Skotti stog i varsitt hörn å hyperventilerade. Thrust e snäppet räddare å for runt i boxen. Men dom skrämmer väl upp varann åxå.
När allt var klart åkte jag tillbaka till grannsocknen och till galajet. =)
Vi åkte hem runt tretiden igen, hela familjen.

Min fina lilla prinsessa älskade sin klänning med blomman på.

Världens finaste! Är glad att jag har dej vid min sida!
Barnbordet. Dom fick lika god mat som vi vuxna.
Trevligt sällskap en trevlig kväll!

En underbar dukning med massa fina detaljer!


Efterrätt(erna).

Mina fina! Love!
Fredirik e grym på att sjunga, Uffe e grym på gitarr, så det vart lite underhållning såklart. Senare satt även Monika vid pianot och klingade.

Halv tolv var jag hemma i stallet, tog in mina små hjärtan och gav dom middag. Här firade jag in det nya året med mina livrädda hästar, radion och en chokladkaka.


Jag åkte tillbaka när hästarna hade lugnat ner sig och rakerterna hos folket var slut.

Barnen somnade till slut allihop.



3 kommentarer:

  1. Ser ut som en toppenkväll! Ååå vilken mat sen *dreglar* ;)
    Trist med grannarna...lite hänsyn vore fint? Eller?
    Stor kram på dig fina Mima!

    SvaraRadera
  2. Vilka vackra Bilder! Som en saga. Lät sååå gott också. Stackars pållarna... Jäkla otyg med raketer... Här var ganska lungt med 23,45-00,30 stod Nova och skakade inne på toa. Både katten och Tjorven var helt utslagna. De hade alla fått Zelyken och kanske tog det på dom små.
    Önskar dig ett fint nytt år! Tänkte på din lille pojke och önskar honom lycka till.
    Kram!!!

    SvaraRadera
  3. Tänker på er...lite orolig då du inte varit närvarande här..

    SvaraRadera