fredag 2 december 2011

På sjukhuset igen.


Igår fick Elias permis från sjukhuset. Han va rätt pigg å glá. Han fick syskonkärlek och mys hela kvällen. Ni skulle sett hur Adam och Elias kramades. Man smälter när man fattar hur nära dom står varann. Dom är ju nästan som tvillingar dom där två. På gott å på ont.

på dagis går det kräksjuka, så jag valde att ha Inez hemma, eftersom jag inte vill att Elias ska få det också. När han vaknade hade han e djävulsk huvudvärk. Han skrek av smärta, inte en vanligt gråt. "smusslade" ner en alvedon som han vägrade att ta i hans dricka.
Inez är just nu väldigt "2 år AB" och med allt vad det innebär (konflikthantering i princip hela tiden). Kl 10 kom hovslagaren och jag han med nöd och näppe få på Inez alla kläder och ta in hästarna tillsammans med henne. Efter jag bundit Skotti i spolspiltan och hovis (som berömde mitt fina stall) började jobba, ringde jag hem för att kolla läget. Elias var ledsen å grät.
Så jag tog Inez under armen å sprang in. Han hade kräkts den stackarn. Givetvis när jag inte va där. =( *mamma hjärtat gör ont*
Satte en skrikandes Inez i vagnen, spände fast å började torka spya,medan kattungarna självklart ville gå i det. Sen la sej Elias i soffan, rakt på en hög med kattbajs. Jippi! Precis vad man önskar sej, ellerhur! Så jag fick tvätta, städa, ta hand om hovslagare, en trotsig tvååring en jättesjuk liten stackare och även en elektriker som skulle vart hos oss på torsdag (för typ 3 veckor sen). Jaja...
Elias blev värre och fick även feber, så jag ringde in till avdelningen och dom ville ha in honom igen. Lika bra det. Ingen lugn och ro där hemma precis. Eftersom det är lite kaosartat hemma med hur vi bor, så gör det inte saken lättare precis.Önskar att det va klart.... =´(


Nu ligger min lillprins och sover med dropp i handen. Han har fått behålla en av lussebullarna jag bakade här om dagen. Tog med mej en påse hit.

Nu blir det nog läggdags, e rätt så trist att sitta i ett litet rum utan sällskap.
Ta hand om varann!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar