onsdag 14 december 2011

Lucia tidigt i säng.

Igår var det Luciadagen. Den högtid som jag faktiskt gillar allra mest! Jag tycker det är så vackert, kan inte rå för det! Någon gång ska jag åka till globen och titta. Det måste vara hur coolt som helst att höra hela globen eka av en kör. Tror att det är det jag gillar, själva körandet.


Igår var det första gången Inez skulle få gå i tåget. Förra året var vi fortfarande hemma.
Hon och jag hade vart och tittat på ett tåg i fredags, och hon verkar gilla det minst lika mycket som jag. Killarna går inte tåg längre.


Trots att Ines bara älskar att sjunga, så sjöng hon inte. Hon va helt uppe i sin tappade vante, och försökte få fröken att sätta på henne den. Haha....

Lucia sist i tåget för omväxlings skull. Vantarna är numera i luvan.

Lucialinne i stl 122 på en 2 åring (och en bra bit som är uppfållad) är vad som krävs när det är utetåg. Jag gillar innetåg.

Pappa kunde komma loss från jobbet en stund. Hade aldrig kunna hända när vi bodde i Stockholm. Här tar det ju inte så lång tid att åka fram och tillbax, trots att vi bor på landet.

Jag & Inez däckade kl 19:00. Helt slut va jag. Tog in hästarna direkt efter middagen (Brukar ta in dom det sista jag gör innan jag går å lägger mej). Men dom tyckte nog att det va rätt skönt, för det blåste så himla mycket.
Imorse när jag vaknade hade jag en del att göra om man säjjer så. Allt jag sov bort igår fick jag jobba ikapp idag.



3 kommentarer:

  1. Det var en alldeles underbar liten lucia! Kram farmor

    SvaraRadera
  2. Sötaste lucian ever... <3 kram titti

    SvaraRadera
  3. Åh sikken söt liten lucia tjej!! Syr du ngt nuförtiden?

    SvaraRadera