måndag 3 oktober 2011

Tadaaaa.....

Har hittat laddaren. Den hade tydligen fått ben och flyttat in i vårt stora hus igen.
Medan jag laddade batteriet höll jag nästan på att bränna sönder hela objektivet på spisen! Klantarsel man e! Men som tur är har jag lite luktsinne iaf, å hann reagera. Bara skyddet är förstört. Alltid ska det vara nåt. Spisen har vart på hela morgonen (Inez). Så det va ju bra på sätt och vis att jag upptäckte det. Våran spis inne hos oss har knapplås. Det har inte denna.

Hus som så tänkte jag visa er mitt fina fina stall! Är så himla nöjd så en tia av tio möjliga ger jag det i betyg! =) Det är bara lite (ganska mycket) färg som ska på. Sen saknas galler som Johan ska svetsa ihop. Elen ska också dras om. Vill inte ha lampor i boxarna eftersom det är rätt lågt i tak. Man vet aldrig vad hästar vill gnaga på. Sen blir det tom varmvatten i spolspiltan! Jag har det bra jag!


Här ser ni dom två boxar som numera finns i mitt stall. Det ska målas vitt förutom på dom tvärliggande översta planken och pelarna med dom fina kulorna. Det ska bli svart. Inne i boxarna kör jag svart nere och vitt uppe, efter mycket velande hit och dit.

Från andra hållet. Den ena boxen är riktigt stor, och den andra har som kompensation en dörr som går att öppna så att man kan stå å titta ut. Allt galler, även det till fönsterna ska bli svart.

Här är min underbara sadelkammare som jag inrett idag. Tänk vad stort det blev! Skulle nästan få plats med en fotölj å en tv. ;) Ser ni föresten den återanvända dörren? =) Den hade vi till vår gamla lillhall/toa. Den ska få bli svart.


Alla nytvättade täcken hänger på rad och väntar på att få bli leriga. Torkskåp har jag lyckats hitta åxå. Det är bra men köpes annonser! =)

Här har jag återanvänt köksskåp. Sväljer massor! Spegelskåpet som var i badrummet är numera ett hästapotek. Men åxå en spegel så man kan se hur man ser ut med hjälmen på. ;)

Hatthyllan var åxå en grej som jag sparat i snart 4 år. Hängde förut i hallen. Tycker den är ful, men duger alldeles utmärkt till sitt nuvarande ändamål. Hjälmar, jackor, rockar, overaller, handskar, västar, ja, den sväljer denhär med!
Anledningen till att bilderna är mörka är att det inte finns någon el här inne ännu. Men snart så. =) Har beställt byxhållare från Ikea som jag ska hänga vojlockar och schabrak på (tyget under sadeln, för er som inte vet vad ja babblar om).

Är verkligen toknöjd med mitt fina stall. Ska försöka måla måla måla så att det blir helt klart. Lovar givetvis en bild på det och spolspiltam med. Idag var den upptagen som verkstad.

2 kommentarer:

  1. Så fint o så roligt med återanvändning!

    SvaraRadera
  2. ojojoj drägel!

    Om du döper en till kanel kan den andra heta äpple!
    Men Molly var oxå jättefint. Passar absolut till en katt!

    SvaraRadera