tisdag 6 september 2011

AJ!

Jag har stukat mitt ringfinger (på vänster hand för en gångs skull). Nu är det riktigt svullet och jag får absolut inte av mina vigselringar. Hoppas att svullnaden går ner, och att det slutar göra ont.
Det var när jag skulle "skaka" tvätten innan den åkte in i torktumlaren jag råkade slå i. Ridturen vart inställd idag, även om det hade gått att hålla tyglarna i en hand.
Har dessutom miljoner plankor i stallet som jag har målat vita. Vet inte riktigt vart jag ska lägga dem, ifall det regnar.

Hur som så har det inte vart något speciellt att skriva. Elias hade match i helgen, och jag passade då på att lägga golvet i köket. Innan det rev jag hela taket upp till det gamla badrummet (Elias nya rum). Så nu e det upp till nok i en del av köket. Riktigt högt e det!


Här ovan är det alltså inget tak fn. Men det ska bli såklart. Mosaiken som ligger runt vedspisen är samma som vi ska ha i badrummet och kommer från Marocko, precis som min pappa. Jag får en nostalgisk känsla av just detta mönster. Vi har det i köket i huset i Marocko (pappas barndomshus, där jag också bott som liten).

Det vart vitlaserad ek. Hade väldigt svårt att bestämma mej (Uffe säjjer inte så mycket i sånnahär frågor, utan jag får ta beslut själv, vilket ibland kan vara lite halvjobbigt). Men såhär utan väggar eller skåp er det ju bra ut. Hoppas jag e lika nöjd sen när allt kommer på.

På torsdag kommer elektrikern. Jag vet inte riktigt vad som händer efter det, men jag hoppas på väggar så att jag kan sätta upp köket. Det går ju rätt så fort. Vårt förra kök satte jag upp på en helg. Och det här inne i gästhuset satte jag upp på några dagar, då med ett gipsat ben dessutom.

5 kommentarer:

  1. Impad över att du gör så mycket själv! Duktig! Närbild på mosaiken tack! Kram!

    SvaraRadera
  2. Hoppas fingret är bättre! Snyggt jobb med golv och mosaik/Ingr

    SvaraRadera
  3. Du får absolut inte ha ringarna kvar om svullnaden sitter i, då måste du klippa bort ringarna på sjukhuset!

    Har du provat med att tvåla in fingret?

    Ring sjukvårdsupplysningen!

    Du är så otroligt duktig! Vilken kvinna! Du är som en hel karl OCH en hel kvinna samtidigt! När man ser dej så är du så feminin och söt, så man kan inte tro att du är som en hel karl!
    Puss från mamma

    SvaraRadera
  4. Hoppas fingret blir bra snart! =)
    Fint ni kommer få det hemma! Avundsjuk!!!

    SvaraRadera
  5. shit va snyggt golvet blev!!
    Och aj!! va ont med fingret :/ Hoppas det blir bättre snart!
    kraam

    SvaraRadera