måndag 11 juli 2011

Å så va det inte tomt längre...


En dag, sen va det fullt här hemma igen! =) Emma (Uffes dotter) och hennes kompis Bella kom ner igår. Kul, eftersom jag tidigare klagade på att det var tomt! Haha...
Samtidigt så har jag vart hästvakt åt grannen som ska vara i Skåne ett tag, och hennes häst är en jäkel på att hoppa. Han hoppar över stängslet, till det så mycket grönare gräset på andra sidan... Tyvärr har vi en väg i anslutning till hagen och igår hade pållen minst sagt änglavakt i en av rymmningarna (han drog 4 ggr). Det slutade med att jag slängde ut hö lite då och då. Det verkar funka. Idag har han hållt sej lugn. *peppar peppar* .

Idag har vi vart i Ire och badat hela dagen. Kom hem till middagsdax. Efteråt tog jag mej en ritt i skogen. Det går ju inte att rida mitt på dan när det är såhär varmt, så vid 9 tiden är det lagom. Imorn börjar Uffe jobba igen. =( Han hade 2 veckor, och dom sa bara swich. Och om nästan exakt en månad börjar Inez på dagis. Känns lite konstigt faktiskt. Men samtidigt känner jag att hon behöver det.


Emma, med Bella, mej och Inez i släptåg.

Sand e det allra bästa som finns tycker Inez.

Jag & Inez höll oss på land, då vattnet va urkallt idag. I fredags när vi badade i Åminne va tom jag i. Men idag var det på tok för kallt. Inte lika långgrunt i Ire, så jag antar att det är förklaringen.

Annars är det mestadels sömnad som står på mitt schema. Jag har iaf kommit ikapp och det känns bra! Imorn tänkta jag faktiskt ta tag i lite privata grejer. Bla en RL klänning som jag råkade ha sönder näs jag skulle koppla loss Inez ur bilstolen. Sen har jag en tunika som jag tänkte sälja, som behöver två sygn. Aaaa... måssa sånt som ligger å väntar på att jag ska ha tid. Men hörrni, va underbart det är med sommaren! I LOVE! =)

1 kommentar:

  1. Om tre veckor kommer vi! Som jag längtar!
    Kram på dig!

    SvaraRadera