söndag 17 juli 2011

Frusen på Fårö.

Igår kom killarna hem till ön igen. Känns skönt att ha dom hemma igen! Usch... jag tycker inte om att sakna. Jag vill ha alla samlade, jämt! Dom har iaf haft det väldigt bra. Blivit bortskämda med skara sommarland och massa annat skoj. "Pappimorfar" har skämt bort dom men Nintendon å pengar. Dom har haft det fint.

Vi är alltså för närvarande hela 7 st i huset. 5 barn och två vuxna. Jag kan meddela att jag ALDRIG skulle klara av att ha 5 barn! Ni som har det, är grymma! Det krävs ju en del planering, trots att Emma och Bella (Emmas kompis) e 15 år.

Idag åkte vi hela gänget till Fårö. Det skulle bl fint väder, och va det här hemma. Men när vi klev ur bilen på båten så va det inge vidare skönt. Jag är glad att jag inte bytte kläder på Inez som jag först hade tänkt (tog med en klänning istället).
Vi va på Ekeviken å badade. Sen åkte vi till Langhammar å kikade på Raukar.


Elias, jag och Inez tittar på vattnet och vinkar till andra båtar.

Ungdomarna va lätt galna å badar i det kalla vädret (och vattnet).

Pannkakslunch i sällskap utav raukarna.

Jag fröööös! Usch! Vart e det globala uppvärmningen (som folk slutat snacka om btw)?

Nåra raukar.

Tuuur att jag hade en filt i bilen!

7 kommentarer:

  1. Coola raukar! Vill se en dag! Svarade du på vad det kostar att åka till ön? Jag glömmer jämt att gå tillbaka och kolla efter svar! Kram!!

    SvaraRadera
  2. Vad härligt ni verkar ha det!

    SvaraRadera
  3. Vad kul att lastpalls beskrivningen kom till nytta :)
    Älskade Gotland, längtar redan tillbaka, kom tyvärr aldrig till fårö dock, men det får bli nästa gång.
    Önskar dig en riktigt bra dag
    /Helena

    SvaraRadera
  4. Mysigt värre, ni verkar alltid ha det så mysigt ni;=) Hur är det med lammet?

    SvaraRadera
  5. hahah Nä, jag säger detsamma. Det är mysigt en timme eller 2, men sen räcker det. Max 2 barn för min del =)

    SvaraRadera
  6. Ser ju tokmysigt ut, måste verkligen åka till Gotland snart! Men just nu är väl ön invaderad av turister!?
    ha en fin dag gumman! PUSS

    SvaraRadera
  7. Ja vart har sommaren tagit vägen :-(

    SvaraRadera