onsdag 15 juni 2011

Projekt Tvättstuga/Syateljé

Ja hörrni! i förrgår vart min mycket efterlängtade syateljé klar. Det är i samma byggnad som tvättstugan är i. Jag kompromissade här, och valde att ha tvätt som sällskap, istället för att behöva plocka fram och undan hundra ggr/dag. Eftersom jag tidigare skurit tyger på köksbordet så är det lite meckigt om någon plötsligt blir hungrig... Dessutom är det ju bra eftersom jag alltid tvättar tygerna innan jag syr (så att dom krymper innan man sytt).
Här kommer lite före och efterbilder, precis som jag lovat. =)

Adam & Elias hjälper till att riva dom x-tremt snygga hyllorna. Lägg märke till den snygga färgen som dyker upp lite här och var, runt fönstret tex. (?!!?!?)

Det här bordet har jag ganska nyligen burit in hit, eftersom jag inte kan banka öljetter inne, eftersom jag jobbar natt och då väcker allt och alla. Så det har åxå vart lite meckigt! Att knata ut till tvätt stugan varje gång öljetterna skulle på.

Tvättmaskinen och tumlaren har fått ny plats och bänkskivan har kapats lite. Här ska det bli mosaik, antingen svart som jag redan har hemma, eller vitt. Kan bara inte bestämma mej.

Såhär fint blev det! Helt underbart! Tänk vad lite (och rätt så mycket) färg, hyllor och plastmattor kan göra! Jag har tom två stolar så att jag bara behöver byta maskin när jag ska använda båda. =)

En del av alla trådrullar...

Lite mera...

En del av alla tyger...
Mycket färg....

Här är det inte klart ännu. Tanken är att jag ska ha en bänkskiva liggandes här och ha ett draperi under så att man slipper se alla dessa rör, vatten pump mm. Dessutom kan man då ha förvaring (typ kartonger) bakom.


Gården har sina snygga gömmor. =) Den här ska få flytta in i huset sen när vi e klara...

Såhär vart det över tvätthörnan... Nu är det bara mosaiken kvar.

8 kommentarer:

  1. Grymt Mima!!
    Till och med jag känner inspiration när jag läser om dina projekt :)

    SvaraRadera
  2. Men asså guuuuud va fint det blev! Du är så duktig! Maria, du är en inspiration!

    SvaraRadera
  3. Oj oj oj vad bra det blev!
    Kram

    SvaraRadera
  4. WOW vilket lite place du har fått, måste kännas helt underbart! måste ju nästan komma på något jag "behöver" så jag kan beställa från ditt nya sypalats!!! PUSS

    SvaraRadera
  5. Grattis, det är du värd!

    Så bra det blev! Mysigt!

    Vilka fina mattor på golvet! Jag tycker du ska ha svart mosaik, då tar det upp den svarta färgen i mattorna!

    Puss från mamma

    SvaraRadera
  6. Instämmer helt i din mamma Evas kommentar :)

    SvaraRadera
  7. Så bra det blev!
    Har tänkt ringa dig hela veckan. Ska försöka i morgon!
    Kram o gonatt :)

    SvaraRadera
  8. Åh vad bra det blev, ballt golv, vad är det för golv?
    I sommar kommer vi med husbil o packning!!!!!

    SvaraRadera